arbeidsongeval

koentje1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

arbeidsongeval

#1 , 01 aug 2017 17:44

Geachte,
via welke weg kan je na een arbeidsongeval de morele,en loonsverlies recupereren van de tegenpartij?
de arbeidsongevallenverzekering zegt dat dit via mijn familiale moet echter zij zeggen dat dit geen prive aangelegenheid betreft en dat dit via de rechtsbijstand van de werkgever kan maar ook hier wordt ik weer wandelen gestuurd .
heeft iemand hier ervaring mee ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2017 18:26

Geachte,
via welke weg kan je na een arbeidsongeval de morele,en loonsverlies recupereren van de tegenpartij?
de arbeidsongevallenverzekering zegt dat dit via mijn familiale moet echter zij zeggen dat dit geen prive aangelegenheid betreft en dat dit via de rechtsbijstand van de werkgever kan maar ook hier wordt ik weer wandelen gestuurd .
heeft iemand hier ervaring mee ?
je kan de arbeidsongevallenwet eens op nalezen van 10 april 1971
in die wet is te vinden waarvoor je verplicht moet verzekerd zijn door je werkgever en wat het maximumbedrag is

jij moet zich toch richten tot de verzekering van je werkgever en niet tot een andere tegenpartij bij een arbeidsongeval
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

koentje1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2017 18:41

ben mischien wat vaag geweest ,in maart krijg ik arbeidsongeval ik wordt tijdens het nemen van materiaal in mijn bestelwagen aangereden door een derde, dus afgevoerd naar ziekenhuis ,gevolg arbeidsongeval.
tot juni is dit erkend ,na controle bij de dokter van de verekering krijg ik de melding dat ze de zaak betwisten daar uit de scan blijkt dat ik al artrose had op de nekwervels ,na onderzoek en infiltraties geen verbetering en operatie tot gevolg .tot op heden heeft de verzekering nog geen besluit genomen zou pas tegen 18 augustus zijn.ondertussen wordt ik vergoed via ziekenfonds aan 60% van men bruto loon nu wil ik de overige 40 %verhalen op de tegenpartij via familiale kan het blijkbaar niet ,werkgever heeft geen rechtsbijstandsverzekering zeg hij ,de vraag is nu wat kan ik en hoe dit terugvorderen ?

Reclame

condor
Berichten: 3

#4 , 08 aug 2017 16:42

Ik raad je aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met /

- ofwel je vakbond

- ofwel het Fonds voor Arbeidsongevallen http://www.fedris.be

Terug naar “Arbeidsongevallen”