Vraag over vergoeding blijvende schade

Johnnyvdp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vraag over vergoeding blijvende schade

#1 , 19 jul 2017 17:37

Hallo.

Na 3 jaar wachten heeft mijn moeder na haar arbeidsongeval (ze is omver gereden geweest door een auto toen ze naar huis kwam) eindelijk een overzicht van de schadevergoeding die ze zou krijgen.

Ik heb hierover wel 1 vraagje.

Bij het rubriekje blijvende schade: persoonlijk ongeschiktheid en huishoudelijke ongeschiktheid.
Mijn moeder is op dit moment 48 jaar en heeft een blijvende arbeidsongeschiktheid van 2%; blijvende persoonlijke ongeschiktheid van 3% en een blijvende huishoudelijke ongeschiktheid van 2%

Uit die indicatieve tabel kan ik opmaken dat ze per procentpunt een schadevergoeding zou krijgen van €1005; maar voor een redenen niet ik niet begrijp delen ze dit bedrag door 3. Met andere woorden voor de 3% persoonlijke ongeschiktheid krijgt ze in totaal €1005 en voor de huishoudelijke ongeschiktheid van 2% € 670

Op het overzicht staat dit er zo:

% ongeschiktheid -----------Per punt ------------- /3 ------- Bedrag

3% --------------------------------- 1005 --------------- 335 ---------- 1005



Ik begrijp dus echt niet waarom ze het bedrag door 3 delen... Kan iemand dit voor me uitleggen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding