Betekenis consomidatie datum

nemo2020
Topic Starter
Berichten: 9

Betekenis consomidatie datum

#1 , 09 jul 2017 00:10

Jaja ik weet wat consolidatie betekent . Gevonden op wikipedia. Maar wat is de betekenis ervan op de rechtbank?
Volgens goed ingelichte bronnen betekent de consolidatiedatum op de rechtbank ook de BEGIN datum van wanneer de kosten voor nazorg; (hulp van derden) wordt uitbetaald . Voor mij is dit dan 40 maanden na mijn ontslag uit het ziekenhuis. Wie betaalt dan de kosten van die 40 maanden.
Niemand natuurlijk. Hiermee doet de rechtbank de verzekeringsmaatschappij wellicht een cadeautje van meer dan 15.000€. Is dit eerlijke rechtspraak? of vriendendienst of klasse justitie?
Volgens mij wordt de consolidatie datum volledig willekeurig vastgesteld.
Graag een antwoordje.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 jul 2017 09:05

De consolidatiedatum is de datum waarna er vermoedelijk geen verbetering van de toestand van de patiënt meer zal optreden. Dat wil echter niet zeggen dat alle kosten voor die datum door de verzekering worden gedragen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jul 2017 09:44

Vergoeding voor hulp van derden heeft niets te maken met de consolidatiedatum. Die kan toegekend worden van de dag dat u het ziekenhuis verlaten hebt.
De medische kosten gemaakt na de consolidatiedatum komen normaal niet meer voor vergoeding in aanmerking, tenzij in het medisch verslag uitdrukkelijk bepaald is dat ook na de consolidatiedatum nog medische kosten nodig zijn.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”