hulp van derden

Menne
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

hulp van derden

#1 , 26 jan 2017 15:25

Hoi iedereen,

kan je een vergoeding aanvragen voor hulp van derden als je blijvend ongeschikt bent bevonden om met de auto te rijden ?

Groetjes Menne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 27 jan 2017 21:11

Bij mijn weten wel vraag eens na bij ziekenfonds

Menne
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2017 22:42

Bij mijn weten wel vraag eens na bij ziekenfonds
hoi franciscus ,

het is van een arbeidsongeval, ik weet niet of dat dan hetzelfde is

Reclame

josi
Berichten: 551

#4 , 28 jan 2017 11:04

Voor hulp van derden moet je minstens 11 punten gebrek aan zelfredzaamheid krijgen door de artsen van het Riziv.Het heeft eigenlijk niet zoveel te maken met of je al dan niet met de wagen kan rijden .adviserend geneesheer bepaalt uw graad van behoefte aan hulp van derden op basis van de volgende activiteiten:

u verplaatsen
eten en uw maaltijden bereiden
zelf voor uw persoonlijke hygiëne instaan en u kleden
uw woning onderhouden en huishoudelijke taken uitvoeren
in staat zijn zonder toezicht te leven, u bewust zijn van gevaar en in staat zijn gevaar te vermijden
in staat zijn om te communiceren en sociale contacten te hebben.
Voor elke activiteit kent de adviserend geneesheer u een score van 0 tot 3 punten toe. Hij doet dat op basis van de concrete taken die u nog kunt uitvoeren en erkent uw behoefte aan hulp van derden pas als hij u een totale ‘score’ van minimum 11 (op maximum 18) punten toekent en oordeelt dat hulp van derden onmisbaar is voor een periode van ten minste 3 maanden.

Terug naar “Arbeidsongevallen”