consolidatie en regelingsvoorstel

dbh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

consolidatie en regelingsvoorstel

#1 , 10 dec 2016 10:57

Beste forumleden,

Op 12/07/16 zijn we bij de raadsgeneesheer van de verzekering op controle geweest. Tijdens dit onderzoek werd geen woord gerept aangaande consolidatie. Ook het controleverslag van dit onderzoek spreekt niet van consolideren.
Op 12/08/16 heeft de ongevallenverzekeraar ons meegedeeld dat ze (terugwerkend) overgaan tot consolidatie vanaf 01/07/16 en dat ze een regelingsvoorstel zullen opstellen. Sedert deze consolidatiedatum betaalt dan ook de mutualiteit de voortdurende volledige arbeidsongeschiktheid.
Midden september heb ik de verzekeraar gevraagd naar de stand van zaken én, voor de snelle afhandeling, de loonstaten en berekeningswijze te willen doorsturen en hun consolidatierapport aanonze raadsgeneesheer te bezorgen.
De berekeningswijze van het basisloon heb ik enkele weken later ontvangen alsook de mededeling dat de raadsgeneesheer van de verzekeraar contact heeft opgenomen met onze behandelende geneesheer.
Tot vandaag, ver 6 maanden na consolidatiedatum, hebben we nog geen regelingsvoorstel mogen ontvangen, noch is er contact opgenomen met de behandelende geneesheer of onze raadsgeneesheer.

Ik heb hierbij twee prangende vragen waar ik via alle mogelijke kanalen maar geen antwoord op krijg...
- is er een te respecteren termijn tussen "het consolideren" en het meedelen van het regelingsvoorstel?
- kan de raadsgeneesheer van de verzekeraar ons, momenteel 6 maand na consolidatie, nog oproepen om het consolidatieverslag (met vertraging) op te stellen, laat staan dit objectief naar het verleden toe te beoordelen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dbh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2016 12:34

Hoi iedereen,

Niemand met kennis of hints?

De verzekeraar heeft ons een brief gestuurd met de melding dat ze consolideren en een regelingsvoorstel zullen overmaken...
Na 6 maanden hebben we nog steeds niets ontvangen. Is dit de gewone gang van zaken dat het zo lang duurt, of moeten we iets ondernemen.

Thanks, Hendrick

Menne
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2017 20:11

Hoi,
zowiezo in beroep gaan tegen de consolidatiedatum en het te vroeg op mutualiteit gezet worden (via vakbond) en aan fedris horen voor dat voorstel, want ik dacht dat ze daar maar 3 maanden voor kregen

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 jan 2017 08:55

Hoe lang geleden heeft het ongeval plaats gehad? Gewoonlijk wordt de consolidatie vastgesteld ongeveer 1 jaar na herstelperiode

Terug naar “Arbeidsongevallen”