Tijdens herstel arbeidsopngeval op technische werkloosheid gezet

krientje vc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdens herstel arbeidsopngeval op technische werkloosheid gezet

#1 , 05 dec 2016 20:10

Ik ben electrieker en op vrijdag 4november krijg ik een electriciteitskabel in mijn oog, daarmee naar spoed enz en daar word me gezegd om maandag zeker terug naar dokter te gaan voor controle enz.... aangezien dit tijdens het werk gebeurde is dit dus een arbeidsongeval.
Ik krijg op zondagavond telefoon van mijn baas dat ik vanaf maandag technisch werkloos gezet wordt!
Doktersbriefje liep tot en met dinsdag 8november.
Nu vraag ik me af of dit wettelijk zomaar mogelijk is om tijdens herstel arbeidsongeval op technische werkloosheid gezet te worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 dec 2016 09:28

Nee, maar maakt op zich ook niks uit, omdat het toch een arbeidsongeval is (indien erkend) en de werkgever zal moeten betalen (maar hij dit terug zal krijgen van de verzekering).

Zorg er wel voor dat het duidelijk is dat de arbeidsongeschiktheid vrijdag nog begon, om alle discussies te vermijden.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”