Wat als aanvraag tot verlenging van arbeidsongeschiktheid word geweigerd?

Damjance
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat als aanvraag tot verlenging van arbeidsongeschiktheid word geweigerd?

#1 , 30 aug 2016 23:09

Beste mede forum gebruiker.

Ik bied hierbij graag eerst mijn excuses aan omdat ik mijn vraag niet onder de juiste categorie heb geplaatst uit onwetendheid.
Ik zou graag wat meer informatie willen over het volgende;
Tijdens mijn zwangerschap heeft mijn dokter besloten dat ik AO ( arbeidsongeschikt ) ben vanwege meerdere zwangerschapskwaaltjes..
De periode van moederschapsrust was nog niet eens ten einde en ik kreeg al een eerste uitnodiging voor een medisch controleonderzoek. Hierbij werd mij vermeld dat er van mij word verwacht dat ik aan het einde van diezelfde maand opnieuw als werkzoekende moet worden ingeschreven en het bewijs van werkloosheid moet binnenbrengen. Terwijl 1 dag ervoor mijn dokter een verlenging van AO heeft ingevuld omdat de klachten die ik had tijdens de zwangerschap niet meteen verdwijnen na een bevalling, helaas, zoals wel word verwacht en aangenomen blijkbaar...

9 dagen na de eerste medische controle kreeg ik opnieuw een uitnodiging om een afspraak te maken. Tijdens deze tweede medische controle kreeg ik ( naar mijn mening zeer bot en onbeleefd ) te horen dat ik nu al zoveel maanden thuis zit en dat de bevalling al zolang is geleden dat ik nu wel genoeg tijd heb gekregen en zodoende mijn arbeidsongeschiktheid zal worden beëindigd over 10 dagen want ik had geen medisch verslag bij van de dokter... Op mijn vraag wat als ik na die periode nog steeds AO ben, kreeg ik te horen dat mijn dokter een uitgebreid medisch verslag moet opstellen en dat zijn besluit dan wellicht kan worden herzien. Zodoende heb ik een uitgebreid medisch verslag ingediend EN er is een nieuwe aanvraag tot verlenging van AO ingediend aansluitend qua datum met een totaal andere reden. Nu heb ik als negatief antwoord daarop ontvangen " Het medisch getuigschrift dat u aan ons hebt bezorgd, bevat geen nieuwe elementen welke van die aard zijn dat onze beslissing van xx/xx/2016 moet worden gewijzigd " Ik heb nog een brief ontvangen enkele dagen later met de melding: De verzorgde medische verslag van ...... brengt geen nieuwe medische argumenten. Het einde van uw AO blijft behouden.

Nu ben ik al langs geweest bij de vakbond om dit kenbaar te maken en ben nu in afwachting tot contact met de juridische dienst om te zien of verdere stappen mogelijk zijn? Om aanspraak te maken op een werkloosheidsuitkering moet ik ingeschreven staan als werkzoekende bij de VDAB. Dit is ook al gedaan maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer want ik heb toen ook al gezegd dat het niet erkennen van mijn AO helaas niet betekent dat ik daardoor ook niet meer ziek ben.... Zodoende verzoek ik u hierbij vriendelijk voor alle tips en informatie of ervaringen zodat ik weet wat mij te doen staat en zodat ik mijzelf kan voorbereiden op wat komen gaat want bij de vakbond ben ik ook niet echt vriendelijk geholpen omdat ik voorlopig geen recht zou hebben op de werkloosheidsuitkering in de tussentijd?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord en met vriendelijke groet

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding