Niet echt Woon- werkverkeer

olivier17
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet echt Woon- werkverkeer

#1 , 22 aug 2016 12:57

Beste,
Ik ben met mijn fiets gevallen direct na mijn werk. Ik heb een botbreuk en ligamentschade opgelopen.
Ik was niet rechtstreeks op weg naar mijn officieel adres. Ik was op weg naar een huis waar ik een kamer ging gaan huren vanaf volgende maand. Ik was reeds aan het helpen met de verhuis van mijn toekomstige huisgenoten en mijn gedeelte van het huis aan het opknappen.
Mag ik dit dan inbrengen bij de werkverzekering?
mvg,

olivier 17

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 22 aug 2016 13:12

Moeilijke situatie.

Een woon-werkverkeerongeval is enkel het geval tijdens je normale route (is niet noodzakelijk de kortste/snelste, maar diegene die je anders altijd neemt).
Hier werd er van afgeweken... Maar omdat dit binnenkort je nieuwe woonst wordt, zal dit ook je normale route worden.

Ik zou het alvast proberen in te brengen in je werkverzekering, maar het kan zijn dat de verzekeraar je weigert.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 aug 2016 21:13

als je daar niet verblijft, ben je niet op weg van werk naar huis of omgekeerd. Dus telt niet mee. De omweg is ook niet omwille van een wettelijk aanvaardbare reden.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”