Arbeidsongeval schadevergoeding

Block
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Arbeidsongeval schadevergoeding

#1 , 27 jun 2016 22:05

Beste,
Ik zit hier met een grote vraagteken in mijn hoofd..
Ik heb nu ongeveer een jaar gelede een overval meegemaakt op het werk wat best fataal afgelopen is voor mij.
Maar helaas zijn de daders nog altijd niet gevonden en mijn verzekering doet niet aan schadevergoeding voor de leed wat ik heb geleden en de letsels..
Ze zegge dat het spijtig genoeg hierbij afgelopen is.
Weet iemand misschien waar ik alsnog terecht kan en wie ik aansprakkelijk kan stellen voor deze vreselijke gebeurtenis?

Ik zal graag verder geholpe wille worden
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 28 jun 2016 09:46

Voor iemand die een fataal afgelopen overval meegemaakt heeft, typt u nog behoorlijk levendig.

Anyhow: de enige die hiervoor aansprakelijk gesteld kunnen worden, zijn de daders. Als die niet gevonden worden, kan je die ook niet aansprakelijk stellen.

Dat jouw verzekering daar niet in tussenkomt, lijkt me eerder logisch. Maar wat zegt (de verzekering van) je werkgever ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

katwezel
Berichten: 375

#3 , 28 jun 2016 12:12

Is er wel een aangifte gedaan als arbeidsongeval en heb je daar een bevestiging gekregen van de arbeidsongevallen verzekering van je werkgever ?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 28 jun 2016 12:14

Er is wel een schadevergoeding mogelijk door de verzekering als u kan aantonen een psychisch of fysiek letsel te hebben (gehad) met arbeidsongeschiktheid tot gevolg

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 sep 2016 13:56

u hebt misschien een post traumatisch letsel opgelopen.

Apart van vergoeding volgens wet arbeidsongevallen bestaat er een vergoeding in gemeen recht. Dus voor de verliezen en nadelen die niet onder wet A.O. worden betaald.

U kan bij onbekende dader of onvermogende dader beroep doen op COMMISSIE FINANCIELE VERGOEDING SLACHTOFFERS VAN GEWELDDADEN. U vindt op de site van de overheid FOD JUSTITIE hierover een folder.

U kiest best een raadsdokter dr.spec.verzekeringsgeneeskunde. Iemand die alleen voor slachtoffers werkt, onafhankelijke en dus niet werkt voor verzekeringen=schuldenaars. U kan een lijst vragen bij de orde van artsen.

Terug naar “Arbeidsongevallen”