Arbeidsongeval gehad werkgever niet verzekerd

lieke001
Topic Starter
Berichten: 3

Arbeidsongeval gehad werkgever niet verzekerd

#1 , 04 jun 2016 09:52

Ik heb vorige week een ongeval gehad op de terugweg van mijn werk naar huis zonder derden. Ik heb mijn werkgever verwittigd en ben dan direct naar de kliniek geweest. Ik vraag nu al een week documenten aan mijn werkgever, maar die stelt het altijd uit. Ik ben nu te weten gekomen dat hij geen verzekering voor arbeidsongevallen heeft afgesloten voor zijn personeel. Nu tijdens mijn ziekteverlof (1 week) heeft hij een vacature geplaatst voor nieuw personeel zonder dat ik iets van af wist.
Ik ben nu terug aan het werk maar begin serieus last te krijgen van mijn kwetsuren. Ik heb een whiplash opgelopen en had een hersenschudding.
Wat moet ik hiermee doen? Moet ik mij zorgen maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2016 10:01

Eigenlijk niet, omdat er een fonds bestaat indien je werkgever geen verzekering heeft dat dit fonds betaald.

Maar ik kan me er niet ontdoen van te twijfelen dat je werkgever geen verzekering heeft, daar dit zeer sterk gecontroleerd word door dit fonds en er zeer zware straffen op staan, ik zou toch zeer voorzichtig zijn met die uitspraken.

Vraag aan je werkgever bij welke verzekering hij aangesloten is, dit staat normaal ook op het werkhuis reglement.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 sep 2016 13:49

U zult geen nadeel lijden.ALs er geen verzekering was komt het FAO in elk geval tussen. Dat is de uitbetalende instelling en haar controle artsen ervaar ik altijd als meer vriendelijk en begripvol in expertise vergaderingen die ik bijwoon om het slachtoffer te verdedigen.

Eigenlijk vind ik het voor u een voordeel dat u als tegenpartij het FAO hebt en niet een private verzekeringsmaatschappij. Dat is een handelsonderneming die winst wil maken. EXXX heeft het financieel moeilijk, idem DXXX. ZIe media berichten over druk uitoefenen op haar controle dokters op de lijst.

We mochten geen namen noemen op dit forum, niet ?

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”