Gewaarborgd loon bij herval arbeidsongeval

kennoit
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gewaarborgd loon bij herval arbeidsongeval

#1 , 19 mei 2016 00:27

Hallo,

Ik dacht dat als je hervalt van een arbeidsongeval de 30 dagen gewaarborgd loon verder gaat van waar ze gestopt zijn.
Nu heb ik gehoord dat er bij een arbeidsongeval geen sprake kan zijn van een herval?

Even snel een voorbeeldje geven om alles te verduidelijken;

Stel: Ik was 5 weken thuis wegens een arbeidsongeval waardoor er 35 dagen gewaarborgd loon opgesoepeerd zijn, we vallen dus een klein stukje op verzekering.

Het werk wordt na die 5 weken hervat maar ik val na één week werken in herval wegens hetzelfde arbeidsongeval wat binnen de 14 kalenderdagen valt..
Maar desondanks dat dit om hetzelfde arbeidsongeval gaat zou de 30 dagen gewaarborgd loon terug 'opnieuw starten' vanaf 1ste datum herval certificaat?

Weten jullie of dit klopt?

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mei 2016 08:25

Is het arbeidsongeval erkend door de verzekering?

kennoit
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mei 2016 09:06

Ja, dit is goed gekeurd door de verzekering.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 mei 2016 09:34

dan zal de verzekering, als ze ook het herval aanvaarden, alle dagen uitbetalen. De werkgever zal dit niet moeten doen, hoogstens zal hij tot de erkenning van het herval het gewaarborgd loon tijdens de ziekte moeten voorschieten.

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 sep 2016 13:51

heeft het loonsecretariaat van firma u dan geen uitleg willen geven ?

Herval wordt inderdaad speciaal geregeld volgens wet arbeidsongevallen.

Terug naar “Arbeidsongevallen”