Vroeger naar werk verkeersongeval

Evolv
Topic Starter
Berichten: 15

Vroeger naar werk verkeersongeval

#1 , 15 feb 2016 20:08

Beste,

Ik heb vrijdag een verkeersongeval gehad toen ik naar het werk reed.
De normale uren zijn van 7-15.30. Nu is het van sommigen bij mij op het werk de gewoonte om vrijdag om 5u te beginnen en te stoppen om 13.30.
Er zijn er een paar die een afstandsbediening hebben om de poorten te openen. Er is om 5u wel geen baas aanwezig.
Nu kreeg ik omstreeks 4.40u een ongeval en ben nu een dikke week al thuis. Vandaag kreeg ik papieren aan van de arbeidsongevallenverzekering ETHIAS waar ik vanalles op moet invullen. Ook om wat uur het ongeval gebeurde en wat de werkuren zijn. Mits de baas nooit komt vragen of je om 5u begint of niet maar dit een gewoonte is van de meeste valt dit dan onder een arbeidsongeval of niet?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 feb 2016 20:24

Als het op weg was naar het werk (en alle andere voorwaarden ok zijn), is het een arbeidsongeval. Als je collega's kunnen aantonen dat je effectief regelmatig om 5 uur begint, zal dat geen porbleem zijn om dit aanvaard te krijgen, zelfs al is de baas er dan niet.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 feb 2016 20:33

Laat uw baas een verklaring bijvoegen dat een aantal werknemers vaak vroeger beginnen dan de officiele werkuren, en dat dit voor u het geval was.

Reclame

Evolv
Topic Starter
Berichten: 15

#4 , 15 feb 2016 20:36

Oke bedankt voor de snelle reacties.

Terug naar “Arbeidsongevallen”