Arbeidsongeval niet gemeld maar steeds pijn

Kavakli
Topic Starter
Berichten: 3

Arbeidsongeval niet gemeld maar steeds pijn

#1 , 31 jan 2016 15:36

Hallo,

Dit is mijn eerste bericht hier.
Ik ben in de nacht van donderdag op vrijdag tijdens mijn werk gestruikeld over een transpallet van een andere medewerker.
Hierbij ben ik op mijn linkerelleboog gevallen.
Op dat moment heeft het een beetje pijn gedaan maar de pijn is daarna verdwenen.
Drie medewerkers zijn getuige van dit ongeval.
Mijn collega's hebben mij gevraagd om naar het ziekenhuis te gaan om het te laten kijken.
Maar dat heb ik niet gedaan omdat de pijn was verdwenen.

Na mijn werk begon mijn linkerarm/elleboog meer en meer pijn te doen.
Ik ben nog niet naar het ziekenhuis gegaan.

Vanavond moet ik weer werken.
Kan ik vanavond naar het ziekenhuis gaan zodat het alsnog als arbeidsongeval kan worden beschouwd???

Ben ik telaat of hoe zit het nu met mijn geval???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 31 jan 2016 20:38

Zo snel mogelijk naar de dokter
Zo snel mogelijk aangeven bij je werkgever, met opgave namen collega's die getuige waren.
Zo snel mogelijk verklaring van je collega's (laten) optekenen.

Hopen dat de verzekeraar het nog erkent als arbeidsongeval - die weet niet wat je de volgende 3 dagen uitgespookt hebt - gelukkig heb je getuigen.

In het vervolg steeds laten registreren, en zeker onmiddellijk naar dokter als het pijn blijft doen of weer gaat doen nadat je dacht dat het weg was.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 feb 2016 07:17

idd. Sterker proberen te zijn dan je lichaam je laat weten is een van de grootste oorzaken in het niet-aanvaarden van ongevallen door de verzekering.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 01 feb 2016 09:48

Moet je een arbeidsongeval normaal niet binnen de 24 uur na het ongeval melden aan je verantwoordelijke, die dan een zaak bij de verzekering kan opstarten?
We zijn 3-4 dagen verder nu alvast...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 feb 2016 12:40

is geen vereiste, aangifte kan tot (max) 3 jaar later. Doet niet goed voor de bewijslast, natuurlijk... zelf ooit eens een arbeidsongeval 1 jaar na datum aangegeven én goedgekeurd gekregen (arbeidsongeval was wel goed gedocumenteerd)

Kavakli
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 02 feb 2016 07:46

Ten eerste dank u voor de reacties.
Ik heb het ongeval gelijk de eerste werkdag gemeld. En nu kan een papiertje ophalen waarmee ik naar de dokter kan enz..
Ik moet idd ook aangeven wie de getuigen waren enz.
Maar dan is het nog afwachten of de verzekering het gaat aanvaarden...
Ik had tenminste naar de hulpverlener op het werk moeten gaan en een melding maken.
Dan was het nu ok.

Kavakli
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 03 feb 2016 15:45

Ten eerste dank u voor de reacties.
Ik heb het ongeval gelijk de eerste werkdag gemeld. En nu kan een papiertje ophalen waarmee ik naar de dokter kan enz..
Ik moet idd ook aangeven wie de getuigen waren enz.
Maar dan is het nog afwachten of de verzekering het gaat aanvaarden...
Ik had tenminste naar de hulpverlener op het werk moeten gaan en een melding maken.
Dan was het nu ok.
Ondertussen is het voor de verzekering ook in orde.
1. Omdat er getuigen waren.
2. Omdat ik de valpartij bij mijn leidinggevende
heb gemeld.
3. Omdat er een externe factor aanwezig is.
namelijk de transpallet waarover ik ben
gestruikeld.

Ben blij dat het nu in orde is.

Terug naar “Arbeidsongevallen”