Arbeidsongeval in recup gezet

jannescal
Topic Starter
Berichten: 1

Arbeidsongeval in recup gezet

#1 , 29 mei 2015 17:09

Beste mensen.

Ik heb enkele weken geleden een arbeidsongeval gehad. Er was een kist op mijn teen gevallen waardoor mijn nagel moest worden verwijderd.
Ik ben hierdoor een week thuis moeten blijven.

Maar omdat ik tijdens mijn ongeval geen veiligheidsschoenen aanhad (wat mijn arbeidsregelement wel omschrijft), is dit volgens mijn werkgever niet verzekerd.
Hierdoor heeft hij al mijn ziektedagen van mijn overuren afgetrokken (die ik anders in recup kan oppakken).

Nu heb ik van vrienden gehoord dat dit eigenlijk helemaal niet legaal is. Dat mijn werkgever sowieso mijn ziekte dagen en ziekenhuis onkosten sowieso moet betalen.
Ik heb hier (bevestiging) gevonden van deze feiten, maar graag zou ik toch eens dubbel checken voor ik naar mijn baas stap.

Alvast bedankt voor de hulp.

Jannes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 mei 2015 21:10

Werkgever is illegaal bezig. Enig probleem is nu nog je bewijslast...

Enkel bij opzet kan er, als alle andere voorwaarden voldaan zijn, geen sprake zijn van uitkering bij een arbeidsongeval.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 29 mei 2015 22:31

Of u die schoenen droeg of niet doet er niet toe.
Hebben op ons werk ooit zo'n dodelijk arbeidsongeval gehad .. werkgever haalde ook aan dat persoon geen veiligheidsschoenen droeg.
Gezien dat bij ons niet voorzien is heeft werkgever héééél snel bakzeil moeten halen in comité VGV.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”