Informatie

Bosco123
Topic Starter
Berichten: 2

Informatie

#1 , 14 mei 2015 18:03

Beste graag informatie over een arbeidsongeval

enkele jaren terug had ik een arbeidsongeval en bekwam hiervoor 8 procent invaliditeid.

nu een jaar geleden had ik opnieuw een arbeidsongeval aan de zelfde schouder , dit werd aanvaard door de verzekering en ben hier voor nog steeds in behandeling , mijn vraag hier zal opnieuw een bepaald percentage invaliditeid worden toegekend mag men deze 2 ongevallen en de toegekende percentages bij elkaar tellen of hoe gaat dit in zijn werk?

Door dit 2' ongeval kan ik geen onderhoudswerken ( schilderen en behangen , grote kuis ) meer uitvoeren in men woning kan ik dit voorleggen aan de verzekering en vragen of dat zij deze kosten( huiselijke schade ) voor hun rekening nemen of hoe gaat dit in zen werk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 mei 2015 19:54

Men zal je huidige ongeschiktheid evalueren en deze zal je uitbetaald worden. De 2e verzekering zal het percentage van verhoging betalen, de eerste zal het orginele percentage nog steeds moeten uitbetalen (mogelijks uiteindelijk in 1 bedrag via een van de verzekeringen. Het is natuurlijk niet dat je voor beide ongevallen "van 0 vertrekt". Anders zou het "interessant" zijn om 20 arbeidsongevallen aan te geven ;).

De arbeidsongevallenuitkering dekt je economische ongeschiktheid, niet de andere ongeschiktheid. De verzekering zal je daar dus niets voor uitbetalen. Heb je hulp nodig in je dagelijks leven, bestaat er voor de essentiële zaken wel het systeem van "hulp van derden", maar dit gaat dan over hulp om je te wassen en dergelijke.

Zie: http://www.fao.fgov.be/sites/default/fi ... 0.2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Bosco123
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 mei 2015 20:39

Dank U voor Uw antwoordje , maar ik was vergeten te zeggen dat voor beide ongevallen de zelfde verzekering instaat . Ik trek een jaarlijkse vergoeding van 8 procent voor een ongeval van 2000. Nu heb ik een nieuw ongeval gehad in 2013 en werd reeds 3 x geopereerd aan een totaal ander letsel dan in 2000 het is wel aan de zelfde schouder . Ik weet ook niet goed wat ik moet verwachten er zal waarschijnlijk ook een percentage worden toegekend maar weet ook niet goed hoe ik dit moet aan pakken , kan de verzekering de beide percentages samenvoegen om minder te moeten betalen hoe minder ze moeten betalen hoe liever ze het hebben uiteraard . Ik wil enkel goed ingelicht zijn zo dat ze me niet met een kluitje in het riet kunnen sturen , alvast bedankt

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 mei 2015 20:58

Bosco123,
zoals gezegd zal men niet elke invaliditeit apart bekijken en dan de percentages optellen. Men zal de eerste 8 pct bekijken, zien voor welke incapaciteit dit staat en dan kijken welke extra ongemakken het nieuwe arbeidsongeval veroorzaakt. Enkel de nieuwe ongeschiktheid zal extra uitbetaald worden.

Simpelvoorbeeld: wie 6 ongevallen heeft, waarbij eerst elke keer een vinger verloren gaat, en het laatste ongeval zijn arm geamputeerd geraakt, zal uiteindelijk enkel voor zijn geamputeerde arm een uitkering hebben, omdat het bedrag van die 5 vingers automatisch in het bedrag voor de amputatie van de arm zit.

Terug naar “Arbeidsongevallen”