Morele schade vergoeding nav menselijke beet

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

Re: Morele schade vergoeding nav menselijke beet

#16 , 31 mar 2015 19:59

Ik heb mijn werkgever er niet over aangesproken dus hij weigerde ook niet... Ik heb wel mijn kandidatuur ingediend om een screening mee te doen waar indien ik positief gescreend wordt ik in juni overgeplaatst kan worden. Daar zet ik nu mijn hoop op.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#17 , 31 mar 2015 23:51

Aangifte bij politie gedaan?
Is opzettelijke slagen en verwondingen ...met een bloedende wonde tot gevolg.
Als u tot vb verplegend personeel of ambulancediensten behoord is er een specifieke (hogere) strafbaarstelling.
Een piste die u zeker niet mag vergeten.
Bij een strafonderzoek kunnen er bepaalde zaken bevolen worden en zijn bepaalde zaken als gerechtskosten te boeken en dient u niet persoonlijk te betalen.

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

#18 , 01 apr 2015 09:52

Proces-verbaal wegens slagen en verwondingen aan ambtenaar is opgemaakt Fransiscus. Ik dien geen enkele kost van verzorging zelf te betalen dit wordt rechtstreeks aan mijn werkgever gefactureerd.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#19 , 01 apr 2015 11:28

Maar kan uw werkgever ook verplichten dat dader moet onderzocht worden?

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

#20 , 01 apr 2015 14:51

Bron is reeds getest korte tijd voor de beet. Haar uitslag was negatief.

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

#21 , 01 apr 2015 14:53

Ps: Officier van Gerechtelijke Politie kan ten alle tijd mits toestemming van dienstdoende magistraat een bloedtest vorderen maar dit was dus niet nodig in mijn geval.

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 01 apr 2015 19:32

Bij heterdaad heeft een OGP die bevoegdheid.... indien geen heterdaad meer zal het gezien het een onderzoek aan het lichaam is een bevelschrift onderzoeksrechter moeten zijn.

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

#23 , 02 apr 2015 20:17

OGP was ter plekke aanwezig tijdens de feiten

Franciscus
Berichten: 38596

#24 , 02 apr 2015 23:34

En wat hebben ze met daderes gedaan?
U mag elke vorm van schadevergoeding vragen.
Kosten dokter en inspuitingen tegen alle mogelijke infecties.
'Enige tijd daarvoor' wil zeggen niet op ogenblik van de feiten dus kan er nog van alles gebeurd zijn.
kosten kledij,
Fysieke schade werkonbekwaamheid
Psychische schade
Morele schade ... allemaal te vorderen.
Gezien werkongeval is ook uw werkgever mee betrokken en dient deze best mee te gaan als burgerlijke partij - gezien werkgever een gedeelte van de kosten moet betalen.
Uw loon - niet gepresteerde nacht en weekend uren enz enz

Terug naar “Arbeidsongevallen”