arbeidsongeval

Emmily
Topic Starter
Berichten: 1

arbeidsongeval

#1 , 30 mar 2015 21:24

Beste,

Mijn man werkt sinds mei 2014 onder interim (wekelijkse contracten) bij een fineer-fabriek, alles ging goed tot dat hij in november 2014 een arbeidsongeval kreeg door een plank op te heffen tijdens zijn shift, is zijn biceps-pees aan de elleboogkant volledig afgescheurd (de gekende "popeye-spier). Heeft daarmee naar spoed geweest, en heeft een operatie ondergaan, en meteen een ziektebriefje gekregen tot en met februari 2015 en daarbij kinesist-oefeningen gericht naar revalidatie. De verzekering heeft daar zeer moeilijk over gedaan, twijfelden over het al dan niet (!!!) erkend arbeidsongeval gaat of niet, het heeft geduurd tot eind december eer ze het erkenden, tot die tijd waren we genoodzaakt om beroep te doen op de mutualiteit. Eind februari is mijn man opnieuw opgeroepen geweest van de controlearts van de verzekeringen om de situatie te beoordelen, volgens die dokter was mijn man in orde en kon hij zijn werk hervatten, maar dat was niet gerekend op de dokter die mijn man geopereerd had, want hij heeft een controle-echo laten doen en die heeft opgemerkt dat alles nog opgezwollen en ontstoken zit aan de elleboog en daardoor nog niet mag gaan werken en schreef mijn man nog thuis tot en met april. Dit was eind februari, wij hebben dat meteen doorgegeven aan de verzekering, die stuurde een week later een brief naar ons met het bericht dat de verzekering zijn dossier in beraad houd tot dat de controlearts hier een uitspraak over doet. maar wij horen hier niks meer van, ondertussen moeten wij weer heel de papierenkermis opnieuw opstarten bij de mutualiteit want zolang het dossier in beraad is, betaald de verzekering niet uit,...na meerdere telefoontjes naar de verzekering te plegen wanneer er nieuws is, krijgen we op 18 maart (!!) bericht dat we opnieuw opgeroepen worden bij de controlearts zodat ze haar besluit kan maken, ik vind het wel allemaal beetje lang duren, al die tijd dat wij moeten wachten krijgen wij dan ook geen geld... vandaag is mijn man dan ook naar de dokter geweest, die allesbehalve vriendelijk is, haalt uit naar hem dat ze niet begrijpt waarom hij nog niet aan het werk is (omdat zijn dokter die hem opereerde niet akkoord is), wat hij is per slot van rekening aan het werk bij een interimkantoor, hij moest al lang iets hebben, volgens die dokter, en op de koop toe heeft die dokter heel dit gesprek opgenomen op een klein recorderke, zonder toestemming te vragen aan mijn man, waardoor mijn man niet durfde doorpraten uit schrik dat hij iets verkeerd ging zeggen !! maar mag dit zomaar? Ons zo lang "in beraad" houden en zo maar een gesprek opnemen Patienten hebben toch ook rechten en privacy?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding