arbeidsongeval

terbeke
Topic Starter
Berichten: 3

arbeidsongeval

#1 , 18 jan 2015 17:37

hallo mensen
ik wil weten of ik recht heb op een loon of een vergoeding ,
ik werkte 6 tal werken voor een interimkantoor een dezelfde voedingsbedrijf
werkte met dag contracten van maandag tot vrijdag 2 ploegen systeem
heb tijdens het werk een ongeval gekregen ik hand is gekneld geweest tussen een machine
de dokter zei een kneuzing en zei dat ik zeker een week moet thuis blijven en dan nog is terugkomen men pols is nu in de gips
hoe en wat moet ik nu verwachten

:oops:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 jan 2015 20:44

Voor de dagen dat je geen arbeidsovereenkomst meer hebt met het interimkantoor, zal je uitbetaald worden via de verzekering.

Geef aan de verzekering wel door dat je reeds meerdere weken werkte bij dat voedingsbedrijf, ze durven anders wel eens je uit te betalen als een deeltijdse werknemer (wat voor alle duidelijkheid niet terecht is).

terbeke
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 19 jan 2015 14:47

dank u voor de toelichting
betaalt de verzekering hetzelfde loon wat ik wekelijks kreeg van uitzendbureau

moet van de dokter thuis blijven tot 25.01.2015
en misschien langer

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 jan 2015 15:06

eerste maand zal doorbetaald worden, daarna krijg je 90% van je vroeger loon.

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 20 jan 2015 10:51

“Art.49.De werkgever is verplicht een arbeidsongevallenverzekering aan te gaan bij een verzekeringsonderneming, die :...”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

“Art.19.Gedurende de periode waarin de uitzendkracht bij de gebruiker werkt staat deze in voor de toepassing van de bepalingen van de wetgeving inzake de reglementering en de bescherming van de arbeid welke gelden op de plaats van het werk. Voor de toepassing van het eerste lid, worden de bepalingen die betrekking hebben op...de gezondheid en de veiligheid van de werknemers...beschouwd als bepalingen die gelden op de plaats van het werk...”(24 JULI 1987. - Wet betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers).

Daarbuiten is het uitzendbureau ‘werkgever’ in de zin van voornoemd art.49.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Arbeidsongevallen”