arbeidongeval recht voor invalide percentage

fares-100
Topic Starter
Berichten: 3

arbeidongeval recht voor invalide percentage

#1 , 23 dec 2014 16:52

ik had een arbeidsongeval en mijn nagel en topje eraf
en blijft arbeidsongeschiktheid 7 manden en nu ik terug werken maar mij vinger is nee als vroeger het is korter geworden mij vrag heb ik recht voor invalide percentage of nee

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 dec 2014 17:07

dat is een medische discussie. Ik dacht dat een volledig vingerkootje van een "gewone" vinger volgens de tabel recht geeft op 2%, maar geen idee wat je concreet bedoelt met "topje".

Sowieso zal het de dokter van de arbeidsongevallenverzekering zijn die een percentage (of 0%) zal voorstellen. U kan daarop reageren door een hoger percentage te vragen, mits natuurlijk een (gestaafd) medisch attest. Indien nodig kan u een rechtzaak starten indien u niet akkoord bent met het percentage.

fares-100
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 23 dec 2014 17:25

ik bedoel top van middelvinger met de nagel is eraf

Reclame

fares-100
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 23 dec 2014 17:27

in de beginnen de verzekering doctor zegt het zal nee meer dan 2 procent maar nu toen ik terug werken die zegt tegen mij er is geen percentage

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 23 dec 2014 21:16

dan zal u een eigen arts moeten zoeken die u wél een bepaald percentage toekent en hem daarvan een verslag laten opmaken.

egeltje
Berichten: 150

#6 , 27 dec 2014 21:15

Ik zou u toch ook aanraden een eigen raadsgeneesheer te nemen. Die zal uw belangen verdedigen. Mijn man heeft hierdoor ook een bepaald % gekregen terwijl de arts van de verzekering aanvankelijk niks wou toekennen. Het % is bepalend voor de schadevergoeding die je krijgt.

Terug naar “Arbeidsongevallen”