werkongeval met hartstilstand

kdc
Topic Starter
Berichten: 1

werkongeval met hartstilstand

#1 , 18 sep 2014 14:35

Hallo, mijn zoon heeft 2 jaar geleden een werkongeval gehad en heeft hierdoor een hartstilstand gekregen. eigenlijk gestikt.
Nu hij heeft toen een week in kunstmatige coma gelegen en men wist niet hoe hij er uit zou komen, zijn hart had 15 min stil gestaan.
Al bij al is heeft hij veel geluk gehad. had op dat moment een kwetsure aan zijn lever, bijnier en lever en zenuwen die stuk zijn in zijn zij.
Hersenletsel was af te wachten.
Hij heeft bijna 2 jaar revalidatie gehad, waarvan 1 volledig jaar, nu hebben we van de verzekeringen al verschillende testen moeten doen, arbeidsgeneesheren aflopen enz..
Als u mijn zoon op het eerste zicht ziet, ziet u niets verkeerd. Maar na een volledige dag werken gaat zijn stem weg, wat iemand op 5 min doet, hij op een kwartier.
Knielen is een probleem, door de zenuwen die stuk zijn in zijn zij, hangt zijn schouder naar beneden, zijn denkvermogen klopt ook niet altijd, gebruikt zijn handen anders, zijn fijne motoriek is ook niet meer wat het geweest is.
De testen die we allemaal laten doen zeggen wel dat er een probleem is met zijn zenuwen, maar laten geen hersenletsel zien, we hebben alle scanners al gedaan dat je maar kan inbeelden.
Volgens de verzekering is hij maar 5% invalide, de juridische dienst van het acv doet ook niets, als ik eens bel sturen ze me terug naar een arbeidsgeneesheer en dan moet hij elke keer weer testen laten doen, maar steeds met het zelfde resultaat.
Heb al gevraagd om hem een dag te observeren, dan zie je pas wat er mis is, maar dat gaat dan blijkbaar niet.
Hij werkt nu in een familiezaak als elektrieker, maar heb al een paar keer een waarschuwing gehad, dat hij een lieve jongen is, maar dat hij zijn werk eigenlijk niet meer aankan.
Wie kan me raad geven met welke stappen we zouden kunnen ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 18 sep 2014 19:19

Werkongeval?
Is politie daar bij geweest - gezien levensgevaar verplicht en dient de arbeidsauditeur in kennis gesteld worden.
Moet in principe behandeld worden als een ongeval met gewonden op de openbare weg en de plaats moet veilig gesteld worden ( plaats delict)
In dat geval was er een lijvig dossier bij het gerecht geweest.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 sep 2014 20:36

Juridisch lijkt me alles correct, het probleem is zuiver dat er mogelijks geen goeie medische diagnose is.

Het dossier doet me denken aan iemand die enkel fysieke klachten had en de arbeidsongevallenverzekering slechts een héél laag percentage wou geven, veel lager dan ons logisch leek. Bleek na een onderzoek van een psycholoog dat er daar een probleem was, die niet zijn oorzaak vond in het arbeidsongeval (maar wel daardoor getriggerd werd). Mogelijks moet je die piste eens bekijken.

Aangezien de verzekering geen dag observatie kan/wil betalen, is een andere (dure) optie om een eigen arts/psycholoog aan te stellen en op jullie kosten een volledige dag observatie te doen. Je zou met de werkgever kunnen afspreken dat er ook een observatie op het werk kan gebeuren. Dat verslag kan u dan gebruiken. Kan een héél dure optie zijn, maar als je zeker bent van je stuk is dat een optie die véél meer kan opbrengen dan de kost van een volledige omscholing van je zoon.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”