C3.2 na medische overmacht

Pechvogeltje
Topic Starter
Berichten: 8

C3.2 na medische overmacht

#1 , 16 jul 2014 17:44

Beste,

Sinds een maand ben ik thuis met een C3.2 attest omwille van medische overmacht door een arbeidsongeval.
Wat zijn mijn plichten en rechten met een C3.2 ? Wat zijn de plichten en rechten van de werkgever ?
Over welke termijn kan ik over een C3.2 beschikken? Indien ze me ontslaan , heb ik recht op een ontslagvergoeding?
Komt de werkgever financieel tussen bij opleidingen ( VDAB,dag -avondonderwijs ) tijdens de C3.2 periode ?

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jul 2014 10:16

Ivm rechten & plichten: lees eerst eens: http://www.rva.be/frames/Main.aspx?Path ... &Items=1/2" onclick="window.open(this.href);return false;

C3.2 kan maximaal 1 jaar. Indien men je ontslaat, heb je recht op de normale ontslagvergoedingen zoals een gewoon ontslag, indien men de arbeidsovereenkomst beëindigt wegens medische overmacht, is er géén ontslag en dus ook geen zo'n vergoeding.
Werkgever dient ook niet tussen te komen bij opleidingen.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”