arbeidsongeval---aangepaste werkpost

Trijne
Topic Starter
Berichten: 1

arbeidsongeval---aangepaste werkpost

#1 , 27 mar 2014 21:50

Beste,
Ik heb een AO gehad, met operatie aan duim/hand, is geconsolideerd door de verzekeringen, sta nu nog even op de ziekenkas.
Ik heb van in begin aangepast werk gevraagd op het werk omdat ik niet wil thuis zitten
Het enige wat ik niet kan is dingen doen waar kracht voor nodig is----voor mijn werk is dat constant nodig---bosbouw.
De ziekenkas dringt aan op ander werk door de werkgever want ze gaan me van de ziekenkas gooien en dat kan ik begrijpen waarom...is dat helemaal fair, ba ni echt maar soit.

Ik ga naar premed om te zien wat zij adviseren en zonder dat papier kan mijn werkgever mij geen andere werkpost geven zegt hij.Snap ik ook.
Premed zegt dat ik tot augustus---daarna terug afspraak---een aangepaste werkpost moet krijgen.

Mijn werkgever zegt dat niet te hebben maar wil me ook niet ontslaan.

Kan ik, als ik van de ziekenkas af ben, ergens anders aan de slag (interim) tot augustus zonder mijn ontslag te geven aan mijn huidige werkgever?

Vriendelijke groeten,
Trijne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 mar 2014 22:11

Als u geen toestemming krijgt van de adviserend geneesheer om nog op de ziekenbond te blijven, moet u naar de arbeidsgeneesheer indien u denkt dat u nog altijd niet geschikt bent om (voltijds) te werken. De arbeidsgeneesheer dient dan eventueel aangepast werk voor te stellen. Als de werkgever dat al dan niet aangepast werk NIET kan aanbieden, dient hij u ofwel te ontslaan ofwel op tijdelijk werkloosheid wegens medische overmacht te plaatsen. Mits akkoord van de werkgever kan u dan eventueel aan de slag bij een ander bedrijf via toegestane afwezigheid, indien u voor die dagen natuurlijk geen tijdelijke werkloosheid aanvraagt.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”