arbeidsongeval mei 2000

johandegroof
Topic Starter
Berichten: 1

arbeidsongeval mei 2000

#1 , 05 mar 2014 21:46

Hallo,

mijn naam is Johan en heb in mei 2000 een plettrauma, linker voet, op mijn werk gehad.

In december 2005 werd mijn ongeval door de verzekering geconsolideerd op 25%

In deze 5 jaar heb ik 20 narcoses gehad ( en tot vandaag 27 narcoses ).

Ik heb ergens in 2001, twee ziekenhuisbacteries gekregen (MRSE en MRSA). Men zegt dat ik ze thuis heb opgedaan maar ik kan niet begrijpen dat, MRSE (streptokokken), hetgeen enkel leeft op de vloer van een OK, bij mij thuis in mijn lichaam komt.
Buiten die beestjes heb ik trombose gehad in linker onderbeen, longembolie, hartstilstand en een voetamputatie tot het lisfranq-element.

Consolidatie was in december 2005, voor 25%, waar ik niet mee akkoord ging.

Na 5 jaar arbeidsrechtbank, van niemand geen steun krijgend, in schuldbemiddeling moeten gaan, huis, grond, dieren, relatie......alles verloren, heb ik dan toch
een verhoging gekregen, eind 2010, tot 33%.

Tot de dag van vandaag blijf ik met enorm veel pijnen zitten IN mijn voetje.....neen, geen fantoompijnen.
Pijn die komt van opgehoopte neurinomen (zenuwbolletjes), die komen doordat men vroeger heel veel in die voet heeft moeten snijden en daardoor steeds de zenuw heeft doorgesneden ( zoals u weet, groeit een zenuw in vijfvoud verder wanneer hij doorgesneden is) wat nu lijd door een enorm labyrint van zenuwslijnen.

Neem gerust van mij aan dat zenuwpijnen een kwelling zijn en nu begint mijn mentale weerbaarheid zwaar op de proef te staan. Ik kan dit niet meer aan, heb het verteld aan mijn huisarts die me zei dat het beter zou zijn dat men de enkel amputeerd.
Ik ben nu reeds zover, dat ik geloof dat dit de enige oplossing gaat zijn voor mij en de pijn die ik draag.

Nu vraag ik mij enkele zaken af :
Wie kan mij (orthopedische chirurg) wil en kan deze operatie uitvoeren ? wetende dat ik vroeger die ziekenhuisbacteries heb gehad, verhoogd risicopatient ben en MAREVAN, dagelijksmoete nemen......
Hoelang kan een verzekering deze operatie tegen houden ? Hoeveel % ga ik meer krijgen ? is deze verhoging met terugwerkende kracht ?

prothese ? uiteraard moet de verzekering hiervoor opdraaien, net als de 2 paar orthopedische schoenen, die ik NU krijg/jaar
prothese ? waar moet ik zijn, moet er reeds contact zijn voor de amputatie....

Waar sta ik nog voor ?????
Is het logisch dat er , voor de uitbetaling van mijn %, geen rekening gehouden word van de studies die ik gedaan heb. Ik heb jaren moeite gedaan om terug geintegreerd te worden in onze maatschapij en op onze arbeidsmarkt doch word mij steeds verteld, en ook door VDAB, dat ik enkel PART-TIME kan werken.
Heb ik, wanneer ik maar 50% kan gaan werken, dat geen recht op 50 % invaliditeitsuikering ?


Benieuwd welke reactie ik ga krijgen.....en alvast bedankt om dit ( zeer beknopt verhaaltje) te lezen.

Johan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2014 07:51

Nu vraag ik mij enkele zaken af :
1) Wie kan mij (orthopedische chirurg) wil en kan deze operatie uitvoeren ? wetende dat ik vroeger die ziekenhuisbacteries heb gehad, verhoogd risicopatient ben en MAREVAN, dagelijksmoete nemen......
2) Hoelang kan een verzekering deze operatie tegen houden ? Hoeveel % ga ik meer krijgen ? is deze verhoging met terugwerkende kracht ?

3) prothese ? uiteraard moet de verzekering hiervoor opdraaien, net als de 2 paar orthopedische schoenen, die ik NU krijg/jaar
4) prothese ? waar moet ik zijn, moet er reeds contact zijn voor de amputatie....

5) Is het logisch dat er , voor de uitbetaling van mijn %, geen rekening gehouden word van de studies die ik gedaan heb. Ik heb jaren moeite gedaan om terug geintegreerd te worden in onze maatschapij en op onze arbeidsmarkt doch word mij steeds verteld, en ook door VDAB, dat ik enkel PART-TIME kan werken.
6) Heb ik, wanneer ik maar 50% kan gaan werken, dat geen recht op 50 % invaliditeitsuikering ?
1) is een medische vraag, kan hier niemand op antwoorden (bij mijn weten zit hier geen arts)
2) verzekering kan geen operatie tegenhouden, enkel de betaling van een operatie kan ze weigeren indien ze van oordeel zijn dat deze niet in verband staat met het arbeidsongeval. Bij discussie kan u een verslag van uw eigen arts opsturen en bij blijvende discussie een scheidsrechter-arts vragen. Of u een percentage meer zal krijgen hangt af van de huidige letsels, onmogelijk om daar van hieraf op te antwoorden. Verhoging zal zijn vanaf het ontstaan van de verergering (uw percentage zelf kan niet verhogen, u kan wel een verergeringstoeslag krijgen).
3) beantwoordt u zelf
4) medische vraag
5) voor de uitbetaling van je percentage wordt het loon op het moment van het arbeidsongeval berekend. Dat is de basis, ongeacht eventuele opleidingen die u deed of doet.
6) 2 verschillende zaken:
- progressieve tewerkstelling na 1 jaar: dit is "ook" invaliditeit, de uitkering bedragt hiervoor 40% van het begrensd loon voor een samenwonende (iets hoger voor een alleenstaande). Indien u deels werkt en deels ziekteuitkeringen hebt, kan u mogelijks een toeslag krijgen, al is dit imho betwijfelbaar tenzij uw loon héél laag lag.
- invaliditeit als gehandicapte: hiervoor moet u een aanvraag doen bij de FOD sociale zekerheid. Dan hebt u mogelijks recht op een inkomensvervangende tegemoetkoming of een integratietegemoetkoming, afhankelijk van je handicap.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”