ingebrekestelling verzekering na a.o.

patrik
Topic Starter
Berichten: 14

ingebrekestelling verzekering na a.o.

#1 , 06 jan 2014 14:17

Beste,

Ik heb in 2008 een arbeidsongeval gehad op weg naar huis, na enkele maanden is het door de arbeidsverzekering aangenomen.

Ik heb een beenprothese en deze is stuk en aan vervanging toe. In het voorstel van consolidatie staat dat de verzekering alle medische en orthopedische kosten ten hunne lasten zijn.

In Nov. 2012 is een aanvraag gedaan om deze prothese te vernieuwen, tot op heden heb ik nog altijd geen groen licht gekregen. Oftewel geeft de correspodent van de verzekering niet thuis of geven de uitleg dat het in onderhandeling is.
Dit is nu al meer dan een jaar bezig, ik heb de indruk dat zij alles op de lange baan schuiven en aan alles hun laars lappen.

Nu ben ik het echt kotsbeu, ik mocht een reserveprothese gebruiken van het fabriek uit, dit in afwachting van een hernieuwing.
Daar hangen wel huurkosten aan vast, het fabriek wil deze aan mij doorschuiven omdat er van vernieuwing niets in huis komt.
Normaal valt deze onder de arbeidswet en is de verzekering verplicht om dat te betalen, ook hierop geven zij geen antwoord.

Ik weet niet meer wat ik hieraan kan doen, heeft er iemand er een oplossing voor of bestaat er nog ergens een dienst waar ik met mijn probleem terecht kan?

Ik kan volgens mijn advocate een klacht indienen bij de arbeidsrechtbank, dit zou wel op de rol komen en wanneer hierover een uitspraak komt heeft zij ook geen zicht, dit kan ook enkele maanden/jaren duren, ondertussen ben ik nog geen stap verder.

De rechtsbijstandsverzekering betaald voorlopig mijn advocate, zij hebben al wel laten weten dat het maar voor een bepaald bedrag meer is, en daarna ?????

Het ziekenfonds weet ook al geen raad. Het enige dat zij konden meededelen was dat ik niet alleen in deze sytuatie zit, vooral Ethias is hierin de koploper.

Mvg. Pat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 jan 2014 16:07

contact opnemen met je vakbond of het fonds voor arbeidsongevallen. Beide kunnen tussenkomen en zoiets, die toch eenvoudig lijkt, vlug oplossen.

patrik
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 06 jan 2014 18:48

Beste,

Ik moet niets meer hebben van vakbondsdoelstellingen, ik was op het moment van mijn ongeval aangesloten bij het ABVV, heb toen een advocaat toegewezen gekregen, die had na 6 maanden nog niet ééns een dossier opgesteld, die heb ik dan ook bedankt.

Begin dec. heb ik een onderhoud gehad met een persoon van het fonds voor arbeidsongevallen, die vond ook dat het duidelijk langdradig werd gerokken door de verzekering, hij ging het doorgeven maar daar is het ook bij gebleven. Ondertussen niets meer van gehoord.
Zij mogen dan wel zeggen dat de verzekering de kosten aan prothese's moet betalen, als ze bij de verzekering dat weigeren zoals in dit geval, wat dan?

Hij lag meer wakker van het feit dat ik was ontslagen en niet meer werkte.

Ondertussen had ik aan het Fonds nog een mail gestuurd met de nodige frustratie, in het antwoord daarop stond dat mijn vraag naar de geneesheer van het fonds is doorgestuurd, waarom naar de geneesheer, dat snap ik niet goed, maar bon!

Daarom stel ik hier nog ééns de vraag.
Ik dacht ook dat het een simpele zaak was, niets blijkt zo te zijn!

Ik ben al bang dat er voor alles in de toekomst een hoop zever moet verkocht worden om te krijgen waar ik recht op heb.
Ondertussen hebben ze bij de verzekering weeral een jaar uitgespaard, als ze dat in de toekomst telkens doen, besparen ze hiermee vele euro's, een prothese kost 40 000 euro's, ik ben 42 jaar, dus zijn er nog vele jaren te gaan.

Mvg. Pat.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 jan 2014 19:38

Beste,

Ik moet niets meer hebben van vakbondsdoelstellingen, ik was op het moment van mijn ongeval aangesloten bij het ABVV, heb toen een advocaat toegewezen gekregen, die had na 6 maanden nog niet ééns een dossier opgesteld, die heb ik dan ook bedankt.

Begin dec. heb ik een onderhoud gehad met een persoon van het fonds voor arbeidsongevallen, die vond ook dat het duidelijk langdradig werd gerokken door de verzekering, hij ging het doorgeven maar daar is het ook bij gebleven. Ondertussen niets meer van gehoord.
Zij mogen dan wel zeggen dat de verzekering de kosten aan prothese's moet betalen, als ze bij de verzekering dat weigeren zoals in dit geval, wat dan?

Hij lag meer wakker van het feit dat ik was ontslagen en niet meer werkte.

Ondertussen had ik aan het Fonds nog een mail gestuurd met de nodige frustratie, in het antwoord daarop stond dat mijn vraag naar de geneesheer van het fonds is doorgestuurd, waarom naar de geneesheer, dat snap ik niet goed, maar bon!

Daarom stel ik hier nog ééns de vraag.
Ik dacht ook dat het een simpele zaak was, niets blijkt zo te zijn!

Ik ben al bang dat er voor alles in de toekomst een hoop zever moet verkocht worden om te krijgen waar ik recht op heb.
Ondertussen hebben ze bij de verzekering weeral een jaar uitgespaard, als ze dat in de toekomst telkens doen, besparen ze hiermee vele euro's, een prothese kost 40 000 euro's, ik ben 42 jaar, dus zijn er nog vele jaren te gaan.

Mvg. Pat.
Is de prothese van hetzelfde type als je huidige?

patrik
Topic Starter
Berichten: 14

#5 , 07 jan 2014 07:28

In het eerste geval werd er een verbeterde versie van mijn huidige aangevraagd (een genium voor een c-leg), dit kon ik staven om medische redenen. Ook de kostprijs was niet duurder dan mijn huidige, hij kost wel het dubbele maar hij gaat net dubbel zo lang mee (6 jaar tegenover 3 jaar).
Deze hadden ze afgekeurd omdat het een luxeprothese zou zijn. Wat er van luxe aan zit weet ik niet, hij stapt veel vlotter en is veiliger dan mijn huidige. Een gouden randje heb ik er niet op aangemerkt.

Omdat zij die prothese afkeurden is er een aanvraag gedaan om dezelfde prothese te vernieuwen, deze blijft onbeantwoord. Ook op het doorsturen van de huurprijs van de prothese geven zij geen antwoord.
De prothese die ik in bruikleen in mijn bezit heb moet op onderhoud en de voet moet hersteld worden, ik moet het uitstellen omdat ze anders de prothese terug afnemen. Een reserve had ik zelf niet, het was mijn eerste prothese.
Normaal gezien heb ik recht op een reserveknee, ze willen mijn huidige nog niet vervangen, laat staan dat ik er één bijvraag. ik heb mijn advocate destijds moeten inschakelen om een gewone rolstoel te kunnen krijgen, ze vroegen zich af waarom ik die nodig had, ik had net een prothese gekregen van 40000 euro. Degene die ik heb gekregen was er één zonder zitkussen, deze moest ik er zelf bijkopen, dat vonden zij waarschijnlijk ook luxe.

Van het begin af aan hebben ze bij de verzekering moeilijk gedaan over van alles en nog wat, het aannemen als arbeidsongeval (9 maanden), de terugbetalingen van onkosten (onkosten psygologe niet terugbetaald en onkosten een half jaar wachttijd en loon dikwijls de tweede week van de maand), het bestoken met werkaanbiedingen ( tot het moment dat mijn advocate het moe werd en er zich mee bemoeide) en derg. Daarom had ik al eerder contact opgenomen met het fonds voor arbeidsongevallen. Een inspecteur heeft hierover navraag gedaan, Ethias geeft andere datums door dat er is gestort, daarmee was de zaak opgelost volgens hen.

Ik denk dat je van het fonds ook niet veel moet verwachten, volgens mij heulen zij mee met de duivel, dat gevoel heb ik althans!

Een mens zou van minder gefrustreerd raken. En gewoon door iets wat je nodig en recht op hebt.

Mvg. Pat.

Terug naar “Arbeidsongevallen”