arbeidsongeval en interimcontract

MoonQu33n
Topic Starter
Berichten: 2

arbeidsongeval en interimcontract

#1 , 12 sep 2013 19:40

Mijn man heeft op 1 februari tijdens het werk een arbeidsongeval gehad. De verzekering heeft alle papieren goegekeurd en wij doen alles wat ze vragen dus we laten het de interim ook steeds tijdig weten wanneer er nieuwe verlengingen zijn. Nu in juni krijgt mijn man te horen dat hij op 8 juli terug aan het werk mag maar op doktersadvies niets meer in de bouw. In juni kregen we dan ook papieren van de interim c4 dat eigenlijk al ingegaan zou zijn in maart... dus naar syndicaat en vdab voor inschrijven.
2 maanden liggen wachten op centen want het was juist verlof en dan zitten ze bij het rva altijd een maand langer achter... wat blijkt mijn man krijgt maar een vergoeding van 24 euro/dag.

Normaal gezien is een arbeidsongeval toch gelijk gesteld aangezien dat de persoon er zelf niets aan kan doen... :/ nu is hij ettelijke maanden thuis moeten blijven dus al die tijd voor 1 jaar eigenlijk gewerkt te hebben en volle dop is voor zijn neus voorbij gegaan of heb ik het mis ... ik weet het echt niet meer

Hij was dus aan het werk van oktober 2012 tot en met 1 februari en dan op ao tot en met 8 juli.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 sep 2013 23:01

en voor oktober 2012?

MoonQu33n
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 sep 2013 13:43

Werksituatie voor oktober 2012:

vanaf november 2010 tot met augustus 2012 steeds aan het werk geweest en dan 2 maand werkloos en in oktober 2012 terug werk.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 sep 2013 22:20

Indien telkens voltijds in het werk tussen 2010 en 1 februari 2013 (behalve die 2 maand), dus zonder enige werkloosheid of deeltijdse tewerkstelling, klopt er iets niet.

Terug naar “Arbeidsongevallen”