arbeidsongeval en burgelijke aansprakelijkheid

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

arbeidsongeval en burgelijke aansprakelijkheid

#1 , 10 sep 2013 23:01

beste
graag had ik de info verkregen wat ik hier mee aan moet.
bij een werkongeval heeft men een zware balk op mijn schouders laten vallen gevolg afscheuring van de lange biceps in de schouder en niet meer herstelbaar gevolg zal mijn werk nooit meer kunnen doen, wordt herkend bij arbeidsongeval en betalen nu ook uit dus hier geen probleem maar nu zegt men mij dat ik deze zaak ook aanhankelijk moet maken bij de burgerrechtbank klopt dit ze zegen omdat ik bepaalde dingen niet meer kan ik ook vergoed moet worden later als ik met pensioen ben.
mvg Patrick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 sep 2013 09:42

wie heeft die zware balk laten vallen? een collega of een derde?

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

#3 , 12 sep 2013 00:17

het was een collega die een ongeoorloofd werk deed zonder mij te verwittigen namelijk een schoor los schroefden met daar op de balk deze kantelde weg is een werk dat men normaal met 2 moet doen maar aangezien hij alleen was deed hij dit alleen met alle gevolgen van dien

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 sep 2013 13:07

tenzij er sprake is van opzet is je collega burgerlijk immuun. Net zoals jij ook nooit verantwoordelijk kan gesteld worden als door een fout je iemand de dood injaagt. Heeft z'n voor- en nadelen, maar ik denk dat de voordelen meestal opwegen tegen de nadelen.

Terug naar “Arbeidsongevallen”