Arbeidsongeval tijdens interim contract

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

Arbeidsongeval tijdens interim contract

#1 , 17 aug 2013 14:13

Ik heb op 17 juli een arbeidsongeval gekregen tijdens het uitoefenen van een gewone taak op de werkvloer.
De huisarts heeft mij 1 week thuis gezet wegens lichte hersenschudding en nekpijn. Dus tot 25 juli thuis.
Ik ben die week (15 tot 21/07) volledig uitbetaald geweest via het Interim kantoor. Maar de week daarna heeft het interim kantoor niets meer uitbetaald.
Ik had de 2 weken daarna verlof (onbetaald gevraagd) en ben vorige week vrijdag op de hoogte gebracht dat ik maandag niet meer op het werk verwacht werd (en dat na 6 maand perfect meegewerkt te hebben, zonder klachten of opmerkingen...
Gisteren is mijn C4 in de bus gevallen en daar staat dat ik vanaf 21/07 niet meer tewerkgesteld ben.
Dus als ik het goed begrijp verlies ik hier 4 weken van een uitkering en ik verlies ook 4 weken tijd die ik had kunnen gebruiken om ander werk te zoeken.
En ik verlies ook die laatste 4 dagen dat ik arbeidsongeschikt ben?

Of heb ik recht op die dagen arbeidsongeschiktheid die ze niet uitbetaald hebben?
En mogen ze mij zo laat verwittigen dat ik niet meer moet terug komen en de C4 op een eerdere datum zetten?

Wie kan mij hier vertellen of dit correct is of niet en wat ik kan ondernemen?
ik ben pas van deze week ingeschreven bij de VDAB aangezien ik niet eerder wist dat ik ontslagen was...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 aug 2013 10:31

Van 22/07 tot en met 25/07 heb je recht op uitkeringen ivm arbeidsongeval, als je dit gevraagd hebt aan het interimkantoor op dit zo aan te geven.

Ivm de rest: je bent niet ontslagen, je hebt gewoon na 21/07 op eigen vraag 2 weken geen contract gekregen, daarna hebben ze het je blijkbaar nooit voorgesteld. Da's het probleem met interim, jij hebt geen verplichtingen, maar zij ook niet (behalve voor de getekende weken). Je stond dus al zonder contract vanaf 21/07 en kon (na je ziekte) je dus direct ingeschreven hebben bij de VDAB, gezien niemand je nog een contract gaf. De eerste 2 weken had je dan gewoon, zoals je zelf aangaf, vakantie moeten inschrijven op je dopkaart.

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#3 , 18 aug 2013 11:37

@ JPV: Bedankt voor deze complete informatie.
Ik ga morgen bij het interim kantoor horen hoe het komt dat de laatste 4 dagen niet uitbetaald werden en waarom ik pas zo laat op de hoogte gebracht werd dat ik geen nieuw contract ging krijgen.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 aug 2013 13:18

gaat het eigenlijk wel over een arbeidsongeval? wat is er gebeurd?

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#5 , 30 aug 2013 10:45

Op 17 juli heb ik een arbeidsongeval gekregen tijdens het uitoefenen van een normale dagtaak. Ben van in het magazijn waar het vrij donder is naar buiten gestapt waar de zon vol op scheen, om vervolgens op de laadbrug van een vrachtwagen te stappen... wat ik niet zag was dat de bovenklep van de laadklep niet omhoog stond en ben er met volle vaart tegen gelopen... gewoon verblind en nietsvermoedend der tegen :(
Ongeval gebeurde om 8u en ben blijven verder werken tot 11u. Toen heb ik mijn baas een halve dag verlof gevraagd omdat ik mij toch echt niet beter voelde. Dit werd mij toegestaan en hij zei zelf om voor alle zekerheid toch naar de dokter te gaan. Wat ik de volgende dag ook gedaan heb. Die stelde een hersenschudding vast en dat mijn nek vast zat. Hij schreef 1 week bij en wou mij zekerst terugzien (dus was ik thuis tot en met 25 juli). Ik gaf het attest van de verzekering en doktersattest binnen bij mijn werkgever. Ik vertrok die week op vakantie (24 juli), maar wegens die hersenschudding zijn we enkele dagen later moeten vertrekken.
Bij mij terugkeer uit vakantie kreeg ik een email waarin stond dat mijn werkgever het interimkantoor gevraagd had mij geen nieuw contract te geven... en dat na 5 maanden dienst waar ik perfect geïntegreerd was in het team. Maar bon dat ter zijde...

Het interim betaalde de laatste week niet uit (zonder een reden te geven) Pas deze week kreeg ik het bericht dat ze die 4 dagen gingen uitbetalen.
Vandaag nam ik contact op met het interim omdat ik nog altijd dagelijks echt last heb van mijn nek en mijn dokter wil extra onderzoeken om zeker te zijn.

Maar ze konden geen dossier vinden en zeiden ook dat het onmogelijk is dat iets van enkele dagen na 1 maand nog pijn kan doen. Uiteindelijk nadat ze aan de telefoon nogal kwaad werd zei ze dat ik te laat was en direct had moeten klagen want dat ze voor zulke prullen de verzekering niet aanspreken maar gewoon verder het loon uitbetalen. enkel wanneer er naar het ziekenhuis moet gegaan worden geven ze zulke zaken door aan de verzekering.

Wat moet ik nu doen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 30 aug 2013 16:37

bellen naar het fonds voor arbeidsongevalen of uw vakbond indien de werkgever (interimkantoor) het weigert aan te geven.

(kan je trouwens voor hetzelfde item geen 2 verschillende topics openen. Heb ze nu samengevoegd)

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#7 , 30 aug 2013 21:15

Thx was weer te snel geweest daarmee.

Terug naar “Arbeidsongevallen”