Arbeidsongeval: Persoonlijk oplossen?

Tom09
Topic Starter
Berichten: 1

Arbeidsongeval: Persoonlijk oplossen?

#1 , 01 aug 2013 19:56

Beste forum leden,

Vorige week ben ik op het werk onrechtstreeks in aanraking gekomen met elektriciteit.
Ik had enkel een raar gevoel in mijn arm voor de rest voelde ik me goed, dus ik heb gewoon verder gewerkt.
Na het werk bleef ik dit gevoel hebben en ben ik naar de spoeddienst gegaan om mij te laten controleren.
Alles bleek ok te zijn en het gevoel in mijn arm zou verdwijnen vertelde de dokter.

Toen kreeg ik nog een document mee dat ik moest laten invullen door de werkgever en terugbezorgen op de spoeddienst asap.
De dag nadien heb ik het document afgegeven op het werk aan mijn overste.
Al iedere werkdag heb ik om het document gevraagd op mijn werk en kreeg telkens het antwoord dat het nog bij de personeelsdienst was.
Vandaag kwam ik de personeelsverantwoordelijke tegen en vroeg haar om het document en zij wist mij te zeggen dat ze het document niet meer vinden.

Ik was erg verbaasd omdat het document zo snel mogelijk terug op de spoeddienst moet belanden maar ben er niet verder op in gegaan.
Nu ben ik na het werk onmiddelijk terug naar de spoeddienst gereden om dat document opnieuw te verkrijgen en toen ik er om vroeg vertelden ze mij dit:
"De verzekeraar van uw werkgever heeft ons gecontacteerd om te melden dat ze het persoonlijk zouden oplossen zonder tussenkomst van de verzekeraar."
Ik stond daar stom verbaasd want daar ben ik niet van op de hoogte...
Ik heb in elk geval een nieuw document meegekregen.


Dit is de eerste keer dat ik zo iets mee maak, is dit allemaal normaal of probeert mijn werkgever mij een loer te draaien?
Waar sta ik nu precies voor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 aug 2013 06:55

dat is idd niet normaal. Ben je deze week toevallig thuis (vakantie)? Dan kan je het document aangetekend opsturen "om zeker te zijn dat het deze keer niet verloren gaat". Op die manier heb je echter ook een bewijs dat je iets opgestuurd hebt en MOETEN ze het aangeven.

Willen ze het niet, dan kan je zelf een aangifte van een arbeidsongeval doen, dan is de kans wel ook groot dat er inspectie naar je werkgever komt met de vraag waarom dit niet aangegeven is (geen idee of je de confrontatie aan wil).

Indien je géén letsel eraan overhoudt en je geen loonverlies leed, is het niet zo'n groot voordeel om al die moeite te doen, maar wie zegt dat je later geen letsel eraan overhoudt... vandaar op z'n minst best de aangetekende zending, kan je het later nog bewijzen dat je toen iets afgegeven hebt. Ofwel ipv de aangetekende zending laat je een kopie van dat document afstempelen door de werkgever voor ontvangst.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”