recht op invaliditeitsuitkering na werkongeval

didier81
Topic Starter
Berichten: 1

recht op invaliditeitsuitkering na werkongeval

#1 , 20 mei 2013 16:32

Beste,
Even de situatie voorstellen:
Ik ben Didier, 32j en heb 2j terug een arbeidsongeval gehad.
Op het werk heb ik 2j terug een afgebroken breekmes in mijn oog gekregen met ernstige gevolgen vandien.
Het mes is verticaal in mijn oog terecht gekomen waardoor mijn hoornvlies en mijn lens doorgesneden waren.
Ik heb dus via operatie een lensimplantaat gekregen zoals bij een cataractoperatie.
Het ongeval is erkend door de verzekering als arbeidsongeval.
Een tijd terug heb ik een brief van de verzekering gekregen dat ze mijn dossier als afgehandeld beschouwen.
Volgens hen heb ik enkel recht op levenslange terugbetaling van medicatie en verdere operaties in de toekomst.

de situatie van mijn oog is als volgt:

Door het lensimplantaat is het dieptezicht van mijn oog hersteld naar 9/10 soms 10/10 ( gelukkig maar want dieptezicht is belangrijkste)
Bijziend ben ik wel 100% daardoor, ik zie enkel schim dichtbij.
Door het litteken midden in mijn oog heb ik last van grotere en vluggere verblinding bij zonlicht en dergelijke.
Sinds kort heb ik ook last van draadvormige vlekjes in mijn zicht van mijn ooghoek,na controle zijn vlokken in mijn oogvocht ondekt.

Nu, volgens persoonlijk gevoel en advies heb ik ergens toch wel recht op een bepaalde invaliditeits uitkering en zou ik dat wel willen aanvechten met de verzekering.
Ik ben tenslotte van een perfect oog naar een half gegaan bij wijze van spreken.
Na een gesprek in het uz Leuven zei de dokter dat ik toch wel recht zou moeten hebben op een 17% gezien de toestand van mijn oog.
Na een gesprek met de dokter dat mijn operatie heeft uitgevoerd en waar ik regelmatig op controle moet, zegt deze man dat ze mij niks van invaliditeit zullen uitkeren en dat het ook via de rechtbank op niks zal uitdraaien.
Met reden dat ze volgens bepaalde regels in de wet de situatie zullen aanzien zoals een cataract operatie,dat ze het oog als 100% genezen aanzien.
Hij zei ook dat ze ervan uitgaan als ik een bril opzet bij het lezen het probleem verholpen is.

Nu vraag ik of er hier mensen zijn met ervaring in soortgelijke situatie en of het voor mij de moeite is een procedure op te starten.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 mei 2013 10:14

een medische situatie analyseren via een post is onmogelijk. Als je eigen dokter geen invaliditeit ziet, rest er enkel nog een 2e opinie bij die van het UZ in Leuven, je kan zijn verklaring op papier vragen en naar de verzekering opsturen. Die zal dan oordelen en tegen deze beslissing kan je in beroep gaan.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”