uitbetaling arbeidsongeval

ashano
Topic Starter
Berichten: 1

uitbetaling arbeidsongeval

#1 , 20 mei 2013 12:45

Hallo ,
Iets meer of 1 jaar geleden een arbeidsongeval tegen gekomen :-( (nu ik hoop nooit meer )
Na de gebruikelijke onderzoeken komt het fonds van arbeidsongevallen uit op 5 procent .
Ben daar volledig met akkoord ;-) .
Na wat zoeken hebben we al gevonden dat het word verrekenend op uw basisloon .
Maar moeten we nu wachten op de verzekering voor te weten het juiste bedrag en wanneer betalen ze dat uit ?
Kunnen we vragen of ze het volle bedrag in 1x uitbetalen of word dat niet uitgevoerd ? Nu dat we nog jong zijn en volop in verbouwingen zitten zou die vergoeding wel van pas komen .

alvast bedankt voor de info

gr yoni

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 mei 2013 15:11

<20 procent kan je niet in kapitaal (= de term voor in 1 keer) uitbetaald worden. Verzekering zou normaal het basisloon reeds moeten weten, maar zal je nog documenten voor de bekrachtiging opsturen.

_geert_
Berichten: 8

#3 , 05 jun 2013 22:49

<20 procent kan je niet in kapitaal (= de term voor in 1 keer) uitbetaald worden. Verzekering zou normaal het basisloon reeds moeten weten, maar zal je nog documenten voor de bekrachtiging opsturen.
Kan je niet een deel van het kapitaal opnemen ? ( ik zit in ongeveer dezelfde situatie als ashano , enkel moet ik nog op controle binnenkort )

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 10 jun 2013 06:50

't is altijd maar 1/3e kapitaal, maar daarvoor moet je 20% of meer hebben

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 jun 2013 11:27

Ik heb 21 % en heb wel kunnen genieten van een uitbetaling van 1/3 van het kapitaal. Moets er wel voor naar de arbeidsrechtbank. Bij mijn oppensioenstelling heeft de overheid wel flink het mes ingezet in mijn driemaandelijkse uitbetalingen van de rest van het kapitaal. :evil:

Terug naar “Arbeidsongevallen”