invadiliteit aarbeidongeval

coolskej
Topic Starter
Berichten: 1

invadiliteit aarbeidongeval

#1 , 05 apr 2013 18:38

hey
Ik heb van een aarbeidsongeval in 2010 8% (8-12%) gekregen nu dit jaar maar heb geen idee wat bedrag je hier van krijgt, iemand dat mij hierbij kan helpen?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 07 apr 2013 08:34

“Art.34.Onder basisloon wordt verstaan het loon waarop de werknemer, in de funktie waarin hij is tewerkgesteld in de onderneming op het ogenblik van het ongeval, recht heeft voor de periode van het jaar dat het ongeval voorafgaat...”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

“Art.45quater.Voor de ongevallen overkomen vanaf 1 januari 1988 en waarvoor de vaststelling van de graad van blijvende arbeidsongeschiktheid van minder dan 10 pct. geschiedt hetzij bij een bekrachtiging van de overeenkomst met datum vanaf 1 januari 1994, hetzij bij een gerechtelijke beslissing die op een datum vanaf 1 januari 1994 in kracht van gewijsde treedt, wordt de waarde van de jaarlijkse vergoeding en van de rente als kapitaal gestort bij het Fonds voor arbeidsongevallen, zoals bepaald in artikel 51ter.”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

“Art.58.§ 1. Het Fonds voor arbeidsongevallen heeft tot taak:...17° op basis van het kapitaal dat aan het Fonds is gestort, de jaarlijkse vergoedingen en renten evenals de door de Koning bepaalde bijslagen voor de ongevallen bedoeld in artikel 45quater te betalen...”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

In functie van uw levensverwachting en de vastgestelde rentevoet berekent het Fonds op dit kapitaal de annuïteit en deelt u deze bij mijn weten spontaan mee. Zo niet kan u het hem vragen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”