Werkgever bedreigd met ontslag na arbeidsongeval

DenPatje
Topic Starter
Berichten: 11

hoe veel mag een sdokter verzekering vragen ?

#1 , 10 mar 2013 14:34

Midden januari heb een ongeval gehad op het weg naar het werk, eind februari moest werd ik uitgenodigd voor controle van een dokter.
Nu dat hij vragen ging stelen over medicatie, en vorige ziekten had ik wel verwacht.
Maar deze dokter ging mij wel een beetje te ver.
waar ik overal gewekt heb, hoe vaak en hoe lang ik arbeidsloos was, hoe vaak ik gehuwd was...
Einde dit maand moet ik terug naar de dokter van de verzekering.
Maar ben ik wel verplicht op zulke vragen in te gaan?
Ik had vorige keer al zin hem hem te vragen of hij moest weten hoe vaak ik vrij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2013 11:17

u bent niet verplicht op alle vragen te antwoorden, maar vragen die nuttig zijn voor sociaal-medisch onderzoek kunnen u gesteld worden. Zeker die werkvragen zijn absoluut normale vragen. Aantal huwelijken lijkt me meestal niet noodzakelijk om te weten, maar u hoeft op deze vraag dan ook niet te antwoorden.

Als u echter niet antwoordt op vragen die wél essentieel zijn (zoals die vragen naar uw vorige tewerkstellingen), kan uw dossier natuurlijk schade ondervinden.

DenPatje
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 11 mar 2013 18:13

Zoals in mijn vorige post vermeld heb ik midden januari een ongeval gehad op het weg naar het werk.
vandaag liet mijn werkgever mij weten dat ik niet meer zal moeten beginnen.
Ze waren/zijn al aan het proberen een contractbreuk te organiseren met als excuus dat ik mijn mijn medisch attest van mijn arts niet binnen gebracht heb.
Terwijl ik die met de post opgestuurd heb op 1/3/13.
Gelukkig heb ik een kopie van dit document.
Ik weet van de dokter dat mijn revalidatie langere tijd in beslag zal nemen, en vermoed dat zij dit ook wel weten.
Ook moet ik er bij vertellen dat ik spijtig genoeg voor mijn ongeval al geruime tijd wegens ziekte afwezig was.
Ik vermoed dat dit samenspeelt met de beslissing van de werkgever.
Er is ook een slechte sfeer tussen mij en mijn werkgever ontstaan.
Ik weet dat langdurig ziekte/revalidatie een reden tot opzeg is, en een contract kan verbroken worden tijdens de behandeling.
Toch zou ik graag willen weten, daar het gaat over een arbeidsongeval of zij ons contract tijdens de behandeling ook kunnen verbreken.
Ook graag advies, wat mijn rechten zijn.
Waar ik voor moet oppassen....
Tijdens mijn revalidatie als werkloze/ziekte ingeschreven zijn komt mij uiteraard niet ten goede.
Zoals eerder getypt, ze proberen al met smoesjes zoals het zogezegd niet ontvangen van attesten.
Dit is voor mij een teken dat ze gaan proberen mij op een on deftige manier te ontslaan.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 mar 2013 11:15

eeen contract kan ALTIJD verbroken worden.

stuur voor de volledigheid je kopie nog eens aangetekend op, indien je nog geen aangetekende zending zou opgestuurd hebben.

P.S. gelieve alles te beperken tot 1 topic als het over hetzelfde arbeidsongeval gaat.

DenPatje
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 12 mar 2013 16:22

Bedankt,
had ik niet ééns aan gedacht.

Terug naar “Arbeidsongevallen”