arbeids ongeval

glennus
Topic Starter
Berichten: 27

arbeids ongeval

#1 , 19 feb 2013 12:56

op 2 januari heb ik een werkongeval had, hierbij heb ik mijn wrichtsbanden gescheurt
tot op de dag van vandaag zit ik nog altijd thuis bijna genezen.
maar het probleem is dat ik nog altijd niet op controle ben geweest bij controle arts.
wat wil zeggen geen controle geen geld
al paar keer gebeld na de verzekering van het werk en krijg daar antwoordt gemoet op je kaart wachten
van de controle arts

volgende week ga ik weer werken
als ik dan een uitnodiging krijg om te gaan ben je dan verplicht om nog te gaan?
en hoe kan die controle arts nu oordelen of dat het een werkongeval is als ik terug ga werken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 feb 2013 14:54

als je een uitnodiging krijgt, moet je gaan, maar met behoud van loon. Controlearts controleert de letsels zoals die beschreven zijn bij vorige verslagen of zoals hij de gevoerde behandeling kan zien.

het is niet omdat er geen controle is, dat er geen geld zou zijn. Werkgever moet trouwens zorgen voor de betaling van het gewaarborgd loon. Heb je het (voor de zekerheid) aangegeven bij de mutualiteit?

glennus
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 19 feb 2013 16:20

ja dat ook maar zij zeggen dat ze dat niet doen en ze hebben telefoon neer gelegt zonder meer uitleg
drm stap ik ook over naar een andere ziekenbond als deze volledig achter de rug is

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 feb 2013 16:27

je moet je persoonlijk aanmelden om dat aan te geven. Weigeren ze dat, zoek je op de website van de mutualiteit naar een contactpersoon van een ander kantoor en leg je de situatie uit.

Terug naar “Arbeidsongevallen”