proberen te werken of niet?

flyke
Topic Starter
Berichten: 9

proberen te werken of niet?

#1 , 15 jan 2012 10:03

hallo

dinsdag 10januari l.l. knalde een auto achteraan op mijn auto, totaal onverwachts, ik had niets gemerkt.
gevolg rx foto's enz, gelukkig geen letsel maar nodige medicatie voor de : whiplash en hersenschudding
Ik kreeg van de spoedarts de rest van de week ziekteverlof.
Dit ongeval is gebeurd op weg van werk naar huis (woon werkverkeer) en als ik het goed begrepen heb is de materiële schade voor de tegenpartij (ik ben vlgs mij helemaal in mijn recht) en de medische kosten voor de verzekering van het werk?

Nu is het zo, dat ik die medicatie al wat wil afbouwen gezien ik maandag terug moet werken en ik me precies groggy voelde van die medicatie.
Sindsdien heb ik terug meer pijn aan nek en schouders en rug . wat een constante blijft is de hoofdpijn, vooral als ik mij op iets concentreer, bv pc, tv enz.. Ik dacht maandag te gaan naar mijn werk en te proberen maar ik vrees er voor (vooral administratief werk), zou dit ook niet nadelig zijn in heel de zaak tov de verzekering als ik bv werk hervat maar dan toch bv. terug moet vaststellen dat het nog niet lukt?
ik heb inmiddels een vervangwagen maar ik vraag me af of ik hiermee mag rijden gezien ik me nog niet zo zeker voel, plus op mijn auto had ik speciaal winterbanden en op vervangwagen zijn er geen....ik zou niet graag iets voorhebben hiermee

maandag bel ik sowieso de verzekeringsmaatschappij voor meer info ivm mogelijk bijstand advocaat of geneesheer. plus nog andere praktische vragen: er lag glas in de autostoelen van de kinderen enz. (gelukkig waren ze niet mee) of ik hier een schade of poetsfirma kan voor inzetten ...

gr
flyke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 15 jan 2012 14:48

Wat de lichamelijke gevolgen. Ga liever terug naar uw arts .... mogelijk krijg je verlenging.
Ga niet te vlug terug werken. Uw nek en de zenuwen daarin zijn geraakt... laat dit langzaam terug genezen.
Anders, en ik weet waarover ik spreek ga je daar later heel veel last van krijgen ( van spuiten in tussenwervelschijf tot operatie).
Het werk dat u doet PC en muis zijn zeer slecht voor dit soort aandoening.
Wat u krijgt zijn vermoedelijk een spierontspanner, een (lichte) pijnstiller(type parecetamol) en een ontstekingsremmer. Van de eerste wordt men slaperig...
Het is een aanrijding met gekwetsten en werkonbekwaamheid. Dus politie heeft PV opgesteld.
Uw doktersattesten moeten zowel bij uw werkgever als bij de politie ingediend worden.

flyke
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 15 jan 2012 21:02

Bedankt voor uw reactie franciscus!

Ja het is soms echt dubbel: de ene keer denk ik,ik voel me goed genoeg, ik ga terug werken morgen
en soms kort erna denk ik terug van niet en heb ik barstende hoofdpijn.
Ik ga inderdaad morgen eens langsgaan bij mijn huisarts, kijken welk advies ik daar krijg.

Ik kreeg van de spoedarts parecetamol voorgeschreven en ibrofen 600 mg (las vlgs bijsluiter tegen pijn, koorts en spierontsteking), PV is inderdaad opgesteld en de politie kreeg het medisch attest van de dokter mee. Het attest werkonbekwaamheid heb ik bezorgd aan mijn werk.

Reclame

anneke54
Berichten: 11

#4 , 15 jan 2012 21:33

Ja terug naar je dokter gaan. Dit is ook een arbeidsongeval en als bediende heb je gewaarborgd maandloon.
Ik heb hetzelfde meegemaakt en een wiphlash moet je zeker in 't oog houden.
Je barstende hoofdpijn kan ook een gevolg van de wiphlash zijn.

flyke
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 16 jan 2012 07:25

bedankt voor je reactie anneke!
ik had al es gebeld naar mijn apothekers en ze zei dat die vermoeidheid en groggy gevoel enz, niet van die medicatie komt normaal, maar eerder nasleep hersenschudding,

HA schreef me nog een week verlof voor en een spierontspanner, voor kine nog veel te vroeg alles zit nog te stram, ivm verzekering: er komt slechts een advocaat aan te pas als het een rechtszaak wordt

flykefly
Berichten: 8

#6 , 19 dec 2012 14:10

hallo

bijna een jaar na AO en nog steeds niet zoals het zou moeten zijn :?
deze zomer terug kine gehad, ups en downs qua pijn maar eigenlijk nooit weggeweest.
is gestart met uitstraling nek schouder arm

nog altijd nek schouder pijn en nu al bijna een maand aanhoudend een slapende tintelende pijnlijke arm waar ook duidelijk minder reflex was
vandaar ook op advies enkele weken geleden extra onderzoek, mr en botscan
verslag gekregen maar nogal onduidelijk al die termen, blijkt dat er effectief wel iets te zien is

ondertussen ook van mijn rechtsbijstandverzekering een schrijven gekregen met voorstel verzekering qua % blijvende invaliditeit, en ¨percentages morele schade meer denk ik en datum consolidatie 14 sept 2012
dit verslag nu gegeven aan mijn arts die dit gezien nieuwe feiten betwist

maar dit voorstel verzekering is voor de tegenpartij via mijn rechtsbijstand
van mijn AO verzekering heb ik niets vernomen
ik dacht dat mijn AO-verzekering een % blijvende invaliditeit zou voorzien gezien het AO is?

moet ik dan ook die brief van mijn arts betreft voorstel verzekering bezorgen terug aan mijn rechtsbijstandverzekering en ook aan AO? hoewel zij niets vragen of voorstellen?

is nog altijd een heel doolhof voor me
en ik had toch wel meer verwacht van mijn rechtsbijstand
ze spelen nu gewoon postbode tussen tegenpartij en ik
en info of hulp krijg ik niet, tenzij we niet tot akkoord komen dan pas advocaat mogelijk....

onlangs naar vakbond geweest, maar gezien ik nog nooit lid was, kunnen ze gewoon basisinfo geven nu, stel ik was min. x aantal maanden lid konden zij een eigen arts voorstellen, evt arbeidsrechtbank enz...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 19 dec 2012 20:37

vraag of je eventueel met terugwerkende kracht lid kan worden.

Of vraag aan je arts een omstandig verslag van wat hij nog niet in het consolidatie-voorstel (medisch stuk) inbegrepen ziet (maw: welke elementen voor een verergering zouden gezorgd hebben)

flykefly
Berichten: 8

#8 , 22 dec 2012 18:49

thx vr je reactie
ja had ik ook gevraagd maar je moet min. 6 maanden effectief lid geweest zijn vooraleer ze eigen raadsgeneesheer enz vr je aanstellen, ik had me eigenlijk beter meteen na het ao lid gemaakt , dan ging het al gelukt zijn, maar toen nooit aan gedacht en nu te laat

Terug naar “Arbeidsongevallen”