ontslag na arbeidsongeval

patrik
Topic Starter
Berichten: 14

ontslag na arbeidsongeval

#1 , 16 mar 2011 19:18

Hallo allemaal, ik heb in het verleden op het forum al enkele vragen gesteld, met goed resultaat, daarom nog een vraagje.
Ik heb bijna drie jaar een ongeval gehad na het werk op weg naar huis en ben daardoor gehandicapt voor de rest van het leven. Ik kan mijn job die ik vroeger deed nooit meer terug opnemen.
Ik wordt daardoor na het aanvaarden van mijn werkongeval betaald als loon/arbeidsongeval
Normaal ging de verzekering van mijn werkgever mij in mei-juni nog eenmaal oproepen voor consolidatie.
Ik ben maandag bij mijn werkgever ontboden en kreeg te horen dat ik zou worden ontslagen als ik mijn job niet meer kon opnemen.
Is het mogelijk om mij te ontslaan en heeft het impact op mijn inkomen als ze dat doen voor of na de consolidatie? Is er soms verschil in het soort contract dat ik heb (arbeider/bediende).
Graag had ik ook geweten hoe mijn inkomen verder wordt berekend na de consolidatie?

Mvg. Patrik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mar 2011 22:34

werkgever kan je idd ontslaan, heeft geen inpakt op je consolidatie, ook je arbeidsovereenkomst-type maakt niks uit.

Inkomen hangt af van het percentage die je krijgt. Best wel eens contact opnemen met de werkloosheidsdienst bij je consolidatie.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”