moet mijn werkgever mij ontslaan?

frankp
Topic Starter

moet mijn werkgever mij ontslaan?

#1 , 05 nov 2010 14:44

Hallo,

ik heb op 2 mei 2007 een arbeidsongeval gehad (fietsongeval op weg van werk naar huis). Ik zal er blijvende letsels aan over houden.
Ik ben ook medisch ongeschikt bevonden om mijn job nog verder uit te voeren. Mijn werkgever heeft me al schriftelijk laten weten dat er geen andere job binnen de firma beschikbaar is.
Mijn vraag is nu: moet mijn werkgever mij dan ontslaan?

P.S. Hij had wel al op een sluikse manier gepoogd om mij zelf een verbreking van het arbeidscontract op vraag van de werknemer te laten ondertekenen.

Gr, Frank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 05 nov 2010 18:57

ik denk van niet....ik denk dat je werkgever echt moet proberen een aangepaste job aan te bieden binnen het bedrijf. Als het niet anders kan, ontslag met vooropzeg en daarbinnen volledige outplacementbegeleiding tot er een aangepaste job is gevonden. Dat is misschien ook het beste, gezien het feit dat ze je al probeerden iets te doen tekenen.
Al naar de vakbond gestapt? zij weten heel goed wat je nu moet doen.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 nov 2010 10:25

Hij MOET je niet ontslaan, maar mag dit wel.

Als hij je, naar zijn mening, niet kan tewerkstellen, zijn er 2 opties:
- ontslag (ofwel om medische redenen (afhankelijk van je situatie), ofwel gewoon ontslag)
- tijdelijke werkloosheid wegens medische overmacht. Hij kan dit een tijdje doen (als hij denkt mss binnen enkele maanden wél een functie te hebben), maar niet definitief.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”