is dit een arbeidsongeval?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

is dit een arbeidsongeval?

#1 , 17 okt 2010 09:10

mijn dochter doet part-time poetswerk, tijdens het poetsen bij een klant heeft ze iets in haar rug gekregen, ze heeft toen dadelijk haar werkgever verwittigd en even later een afspraak telefonisch met huisdr gemaakt voor 's avonds.Maar de pijn werd zo erg dat ze is moeten stoppen en na telefonisch contact met ha, mocht ze 's middags al gaan.Hij vermoedde een lumbago(verschot?), ze bleef een week thuis, op haar papieren vulde hij ook in arbeidsongeval, ze is terug begonnen met poetsen en heeft dagelijks nog veel pijn, inmiddels krijgt ze ook kinébehandeling.Nu heeft haar werkgever gezegd dat het geen arbeidsongeval was maar ziekte, ze kreeg dit wel vergoed.Maar die kinébehandeling, kan ze dan wel zelf betalen en ik vrees dat ze met 9 behandelingen er totaal niet gaat geraken...is dit een arbeidsongeval of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 17 okt 2010 09:28

voor de kinè behandelingen betaal je zelf ongeveer 6€ per beurt,de rest is ziekte verzekering.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 okt 2010 11:35

Heeft de werkgever dit effectief aangegeven als arbeidsongeval? Dan zou ze zelf papieren moeten krijgen met de weigering ervan.

Reclame

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#4 , 25 okt 2010 14:17

heb nog geen papieren gezien, alleen zou de werkgever gezegd hebben tegen mijn dochter dat het ziekte was en ze toch vergoed zou worden door de ziekenkas

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 25 okt 2010 14:43

wie vulde er dan die papieren in van een arbeidsongeval? De dokter?

xena

#6 , 26 okt 2010 13:45

mijn dochter doet part-time poetswerk, tijdens het poetsen bij een klant heeft ze iets in haar rug gekregen, is dit een arbeidsongeval of niet?
dit zal in de meeste gevallen niet worden aanvaard als arbeidsongeval u moet dus minstens een goede verklaring afleggen , dat u nu nog steeds geen papieren hebt gehad van een verzekeringsmaatschappij betekent allicht dat uw werkgever het niet heeft aangegeven , ga eens langs bij uw vakbond om u te helpen dit alsnog aan te geven

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#7 , 27 okt 2010 14:08

net gebeld, zou eerst geen arbeidsongeval zijn omdat dit werk altijd rugbelastend is.halloooo, heb toen gezegd, als ze haar rug breekt op haar werk, ook geen tussenkomst of wat?Ik werd doorgeschakeld naar ene die ook zei dat dit geen plotselinge gebeurtenis was.Heb toen geantwoord dat lumbago, verschot altijd een plotselinge gebeurtenis was, mijn man had dit ooit als dakwerker ook aan de hand gehad.Wat wel geen arbeidsongeval bij mijn man was, was dat een pees van zijn duim op het werk overknapte(moest geopereerd worden) omdat hij er al een ontsteking had.Nu gaan ze alles "resetten", ben benieuwd...

xena

#8 , 27 okt 2010 14:27

net gebeld, zou eerst geen arbeidsongeval zijn omdat dit werk altijd rugbelastend is.halloooo, heb toen gezegd, als ze haar rug breekt op haar werk, ook geen tussenkomst of wat?Ik werd doorgeschakeld naar ene die ook zei dat dit geen plotselinge gebeurtenis was. ...
je kan best liegen als je een verklaring aflegt , je schoof uit en viel op je rug de kans dat het dan aanvaard word is veel groter . niet netjes maar ze zitten met u ook niks in , en zo te lezen heb je dat al ondervonden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 27 okt 2010 15:08

of een lumbago of een verschot al dan niet een plotse "gebeurtenis" is, doet er niet toe. Het is de gebeurtenis die plots moet zijn, niet het letsel.

Naar wie heb je nu gebeld? naar de verzekering of naar de werkgever? Liegen heeft geen nut (toch niet zoals voorgezsteld): men kan echt het verschil tussen een val en een verkeerde beweging ontdekken. Bij een verkeerde beweging is de kans er nog om het aanvaard te zien, maar als er leugens op de verklaring staan, trek je dit vaak moeilijk recht.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#10 , 29 okt 2010 13:27

ze heeft nu eindelijk de juiste papieren van verzekering mee gekregen

Terug naar “Arbeidsongevallen”