Werkongeval

Josegou
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Werkongeval

#1 , 16 nov 2022 13:45

Ongeval op het werk:
Tijdens m'n werkuren ben ik van een stenen strap gevallen richting de kelder.
De kelder en trap is nat en vochtig. (Soms staan we met onze voeten in het water..) De verf en steenpuin valt af en toe van de muur waardoor het glijd onder je voeten.
De dag dat ik viel was de trap droog maar een dweil van voorgaande dag lag daar nog. Ik moest een doos met producten nr beneden dragen. Stampte op de dweil, schoof weg en viel of de dozen die ik mee had. Trede per trede nr beneden. Daarna ruimte ik de dweil en steenpuin op zodat niemand nog eens kon vallen.
De dag erna belt m'n baas om te vragen hoe het gaat. Ik zeg dat het meevalt, blauwe poep en rugpijn, wat schaafwonden. Hij begint te lachen.. er is vandaag nog niemand van de keldertrap gevallen.. en ik ben gaan kijken. Het is er volledig droog. Maar inderdaad de dweil lag daar om water op te nemen zei hij. Vervolgens zei hij dat het m'n eigen schuld is, ik moest maar beter nr m'n voeten kijken en voorzichtiger zijn... (Natte trap met leuning..)
Kort zei hij ook, moesten er kosten zijn laat maar weten ( op een heel boze manier om me bang te maken)
M'n man wil dat ik vandaag (de dag erna) nr de dokter ga om me te laten onderzoeken, mocht ik er later iets aan overhouden is dat voor haar verzekering zegt hij... Een natte stoffige kelder .. om maar te zwijgen over de rest... Losse elektriciteit,... Als wij het hem zeggen overdrijven we telkens zegt hij.

Wat kan ik hieraan doen? Ik zou graag de situatie loslaten want ik werk er graag voor de collega's. Maar dat is dan ook alles... Ik vind het triestig dat m'n baas zo reageert en me niet steunt in m'n verhaal... De feiten van de staat van de kelder beseft hij wel maar wil het niet onder ogen zien....

Wat kan ik doen om mezelf te beschermen? Ook naar later toch mocht ik blijvend pijn hebben aan m'n rug.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 17 nov 2022 20:40

Uiteraard dokter en register arbeidsongevallen op werk invullen.
Evenzo en wel dringend uw vakbond in kennis stellen.
Die kunnen de nodige inspectiediensten eens ter plaatse laten komen.
Ook de dienst die voor uw firma de veiligheid werknemers onder zich heeft en de arbeidsgeneesheer.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”