wat te doen na het ongeval?

karole3ka
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

wat te doen na het ongeval?

#1 , 09 nov 2022 14:48

Mijn man heeft een ongeluk gehad op zijn werk. Hij was 10 maanden met verlof. De verzekeringsmaatschappij nam alles aan en betaalde. Door dat ongeluk is hij geopereerd aan zijn been. Hij is weer aan het werk gegaan, maar zijn werk is fysiek erg zwaar (zware ramen tillen). Hij was een maand met progressief ontslag, maar werkt nu weer fulltime. Wat kan hij nu doen? Hij werkt met pijn, maar wil niet te veel ontslagen nemen omdat het bedrijf weinig werknemers heeft en als hij een paar dagen vrij neemt, stort het schema in en is de baas niet tevreden. Hij heeft het gevoel dat hij zijn werk nu niet meer kan doen zoals voor het ongeval.
Zal hij gezondheidsschade oplopen door dit ongeval?
Kan het van baan veranderen? Hoe zal het zich verhouden tot dit ongeval? (hij kan lichter werk doen maar de hele dag met zware ramen en trappen is soms te zwaar om te doen) Moeten we contact opnemen met een advocaat? (we zijn geen autochtone Belgen, dus we kennen de wet niet zo goed en als ik mijn man moe zie worden in plaats van zijn geld in gezondheid te steken...)
Wat kunnen we doen in zo'n situatie? Ik vraag om advies.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding