Arbeidsongeval met oogletsel

danny70
Topic Starter

Arbeidsongeval met oogletsel

#1 , 05 feb 2009 14:32

In 2004 heb ik een arbeidsongeval gehad met een letsel aan linkeroog tot gevolg. Door dit letsel is er schade aan mijn netvlies ontstaan die een vervorming geeft aan mijn centraal zicht. Na consolidatie in de loop van 2007 is mijn zicht echter nog verder achteruit gegaan tot momenteel zo goed als 0% - centraal - zicht. De perisfeer kan ik zien, lezen is onmogelijk met linkeroog. Nu verschuilt de verzekeraar zich achter het feit dat mijn ander oog dominant is en zodoende zorgt voor het centraal zicht. Men redeneert dat ik op die wijze geen ECONOMISCHE schade heb en geen recht heb op een vergoeding. Wat als ik bv plots taxi wil rijden in bijberoep? Ik kan hieruit afleiden dat het verlies van pakweg een pink meer economische schade tot gevolg heeft dan een oog???
Wie heeft hier - jammer maar helaas - meer ervaring mee?
Voor alle duidelijkheid, dit dossier is nog niet afgesloten en stappen worden ondernomen, ik vroeg me enkel af waar ik voor zou staan.
Het verschil, voor- en nadelen tussen arbeidsongeval of in de privésfeer ken ik. Over bovenstaande heb ik echter nog niets teruggevonden.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dagske

#2 , 16 mar 2010 20:04

Beste ,

Mijn man is zijn oog ook kwijtgeraakt door een arbeidsongeval .
Heeft nu een oogprothese die door de verzekering betaald word .
Hij is bij een ergonoom moeten komen aangesteld door de verzekering en die heeft hem daar allerlei testen laten doen .Die man besliste dat hij 19% invaliditeit kreeg . Zij kijken gewoon wat je minder kan met 1 oog .
En het is inderdaad een moeilijke zaak .ze kijken echt alleen naar de werkomstandigheden .prive houden ze geen rekening mee .
wij zijn niet akkoord gegaan en hadden de vakbond ingeschakeld .
na een jaar of 3 , 4 heeft hij dan 1 % bijgekregen .probleem is die ergonomen werken elkaar niet te fel tegen vermits ze regelmatig voor hebben natuurlijk .De Ergonoom van de verzekering en die aangesteld was door het gerecht kende elkaar vrij goed .

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”