Whiplash

marya
Topic Starter
Berichten: 2

Whiplash

#1 , 28 okt 2008 11:59

5 jaar geleden liep ik een whiplash op door een val. Dit viel onder een arbeidsongeval.Ondertussen is er een overeenkomst bereikt met de verzekering over een arbeidsongeschiktheidspercentage van 8%. Bij de verzekering heeft men mij altijd gezegd dat deze zaak al geconsolideerd was 3 jaar geleden nadat ik mijn handtekening had gezet onder een eenvoudig document om terug aan het werk te gaan.Na de overeenkomst over het percentage ongeschiktheid werd er een nieuw verslag opgemaakt (nergens staat daar ook maar de vermelding consolidatieverslag op) wat ik heb ondertekend. Vandaag krijg ik een brief terug waarin, de eerste maal in 5jr, gesproken wordt over een consolidatieverslag dat de behandelende geneesheer moet ondertekenen. Ik had in dit verslag bv. ook willen laten opnemen dat het kan heropend worden (een operatie zou in de toekomst niet ondenkbaar zijn, mijn huidig werk is nu met periodes al heel zwaar omwille van concentratieproblemen waardoor een werktijdvermindering of werkwijziging niet uitgesloten is etc.). Kan dit nu nog en indien ja, gaat dit opnieuw een lijdensweg worden. De hoofdcontrolegeneesheer van de verzekering zei mij ooit 'ik erken volledig wat u heeft maar u zal nooit een poot hebben om op te staan'. Weinig concrete bewijzen dus.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 30 okt 2008 11:38

“Art.25.Indien de blijvende arbeidsongeschiktheid veroorzaakt door het arbeidsongeval zodanig verergert dat de getroffene het beroep, waarin hij gereclasseerd werd, tijdelijk niet meer kan uitoefenen, heeft hij gedurende deze periode recht op de vergoedingen zoals bepaald in de artikelen 22, 23 en 23bis. Met deze toestand worden gelijkgesteld alle periodes nodig om de medische en professionele revalidatiemaatregelen, met inbegrip van alle problemen gesteld door de prothesen, te herzien of te hernemen, wanneer dit de uitoefening van het beroep, waarin de getroffene gereclasseerd was, tijdelijk, geheel of gedeeltelijk onmogelijk maakt. Ingeval deze tijdelijke verergeringstoestanden zich voordoen na de termijn bepaald bij artikel 72, zijn deze vergoedingen slechts verschuldigd bij een blijvende arbeidsongeschiktheid van ten minste 10 pct...Art.72.De partijen zijn verplicht de overeenkomsten betreffende de voor het arbeidsongeval verschuldigde vergoedingen ter bekrachtiging aan het Fonds voor arbeidsongevallen over te leggen, op de wijze en onder de voorwaarden bepaald door de Koning.”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet.).

Bij ontbreken van overeenkomst geldt : “Art.68.Behalve wanneer de eis roekeloos en tergend is, vallen de kosten van alle vorderingen gesteund op deze wet ten laste van de verzekeringsonderneming.”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”