Arbeidsongeval onderweg met fiets

Leendierickx
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Arbeidsongeval onderweg met fiets

#1 , 19 mar 2020 11:42

Dag iedereen,

Vorige week had ik onderweg naar het werk met de speed pedelec een ongeval. Er waren geen andere personen of voertuigen bij betrokken. Ik was even verblind door de zon en kon een klein paaltje niet meer ontwijken. Lichamelijke letsels worden vergoed door de arbeidsongevallenverzekering van mijn werkgever, hopelijk zonder discussie.
Maar wat met de materiële schade: fiets, jas, bril.
Wordt blijkbaar niet gedekt door mijn familie verzekering, maar ook niet door de arbeidsongevallenverzekering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 19 mar 2020 13:21

Klopt , lichamelijk letsel en protheses worden vergoed , je bril is eigenlijk een prothese dus die word ook vergoed , wel te verstaan indien het ongeval aanvaard word

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 19 mar 2020 14:33

Steeds en dubbel zeker met een snelle fiets een ongevallen verzekering afsluiten.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mar 2020 16:13

Vergoeding van materiële, morele en esthetische schade
Materiële en morele schade als gevolg van een arbeidsongeval worden niet vergoed door de arbeidsongevallenverzekering.

In sommige gevallen kunt u wel een andere persoon aansprakelijk stellen voor uw ongeval, bijvoorbeeld wanneer u werd aangereden op de weg van of naar het werk. U kunt dan een vergoeding van uw schade opeisen bij die persoon. We raden u aan om in zulke gevallen contact op te nemen met uw verzekeringsonderneming.

Als u bij uw ongeval esthetische schade hebt opgelopen, worden de kosten voor esthetische chirurgie en esthetische prothesen (bijvoorbeeld een pruik) vergoed om uw psychische en fysieke integriteit zo goed mogelijk helpen te herstellen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

lukasi
Berichten: 1139

#5 , 19 mar 2020 16:15

plaatser van paaltje opsnorren en die verantwoordelijk stellen voor de materiele schade

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mar 2020 18:13

plaatser van paaltje opsnorren en die verantwoordelijk stellen voor de materiele schade
[/quote

Als men tegen een vaststaand goed of stilstaande wagen botst : is men dan niet zelf in fout ?

Vraagje : had u geen airbags ?

https://www.fietsersbond.be/speedpedelec
]

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 19 mar 2020 20:42

Normaal zal u u w snelheid moeten matigen als u niet goed meer ziet ...om te beginnen.
Paaltjes staan er dikwijls al lang net zoals bomen.

D0gD0g

#8 , 27 mar 2020 12:01

Betonnen struikelblokken op de Meir in Antwerpen weet je nog , heeft in de kranten gestaan, menig persoon oud of jong valt of struikelt er over.
Misschien zien ze ook niet goed en moeten ze hun wandelsnelheid aanpassen of op hun knieën er voorbij paddelen.
Ik denk gewoon dat het met de maat en de zichtbaarheid van het object te maken heeft en anders met het beleid.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 27 mar 2020 12:40

Betonnen struikelblokken op de Meir in Antwerpen weet je nog ,
In de volksmond "Bobkes" genoemd naar de toenmalige burgemeester :lol:
En ze waren niet van beton, maar van blauwe steen. Het heeft nog veel geld gekost om ze af te frezen en er ronde obstakels van te maken

Terug naar “Arbeidsongevallen”