Arbeidsongeval

Kris34
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Arbeidsongeval

#1 , 28 jan 2020 18:18

Hallo

Ik heb kort geleden een arbeidsongeval gehad. Ik wou omgevallen rollen in een rek uithalen. Maar heb dit gedaan door mij omhoog te brengen in een bak via een heftruck. Dat deze werkwijze fout is weet ik.
Maar in een aangetekende brief word
ik nu afgeschilderd als iemand die alleen maar risico's neem. En zij veiligheid hoog in het vaandel dragen.
Wat ik hierover wil zeggen is dat het probleem dat die rollen tussen de rekken vallen al een jaren lange probleem is en nog steeds niet opgelost is. Dat men telkens zo te werk gaan alleen heeft men nu voor mij een plastic bak genomen ipv een houten wat men collega's me kwalijk nemen.
Men komt nu af dat we de hoogtewerker moeten nemen en ben daarmee akkoord maar voor dit voorval wist niemand deze staan en ik weet zelfs niet of er iemand ermee kan werken in onze ploeg.

Ik heb het gevoel dat me nu alles in men nek wil schuiven ondanks ik niet anders heb gehandeld wat men gewoonlijk doet.

Ik moest inderdaad beter moeten weten mits ik in de veiligheid groep zit en ook een opleiding heftruck gevolgd heb

Maar moet ik me dan laten doen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding