Uitputting ziektedagen ambtenaar

ladylunak
Topic Starter
Berichten: 3

Uitputting ziektedagen ambtenaar

#1 , 22 sep 2019 16:30

Beste
In november zijn mijn ziektedagen uitgeput ik had een arbeidsongeval en sedertien is de miserie begonnen
Medex heeft mijn zaak geconsolideerd met 0% blijvende arbeidsongeschiktheid
Ik ben hiertegen in beroep gegaan maar ze bleven bij hun besluit ik ga wel in beroep bij de arbeidsrechtbank maar dit kan jaren duren
Mijn ziektedagen zijn op en nu hb ik een paar vragen
Ik word met een wachtgeld betaald en zal moeten verschijnen voor medex
Kan ik het medisch pensioen weigeren?
Hoeveel zal mijn medisch pensioen bedragen?
Ik kreeg ook te horen dat ik wanneer ik op mijn pensioenleeftijd ( ben nu 50 )ben ik geen pensioen zal krijgen en dat ik levenslang dit medisch pensioen zal trekken klopt dit?
Ik ben wettelijk samenwonend en mijn partner moet nog drie jaar werken
Wat is het meest voordelige voor mijn pensioen huwen of blijven samenwonen? En wat is het verschil tussen beide ivm pensioen
Groeten
X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ladylunak
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 22 sep 2019 16:39

En nog een vraag ik had een zelfstandig bijberoep maar als ze mij op medisch p zetten mag ik dit nog uitoefenen?
Wat als ik ander werk vind mag ik dan werken en wat gebeurt er met dat medisch pensioen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2019 17:29

Primo, je pensioen wegens ongeschiktheid wordt op dezelfde wijze berekend als je pensioen wegens leeftijd.
Je mag een toegelaten arbeid uitoefenen maar je moet je inkomen beperken tot de toegelaten grenzen. In geval van zelfstandige, zijn dit de grenzen als zelfstandige, 22.969,00 EUR zonder kinderlast en 28.712 euro met kinderlast, netto per jaar (d.i. bruto minus alle bedrijfslasten). Indien je echter een aanvulling tot het gewaarborgd minimum ontvangt, is de grens toegelaten arbeid bepaald op 1037,09 euro per jaar.
De opbouw van je ambtenarenloopbaan stopt zodra je met rustpensioen wegens ongeschiktheid wordt gesteld. Je bouwt wel nog een pensioen op in je zelfstandige activiteit als je bijdragen betaalt als in hoofdberoep.
Je kan een rustpensioen wegens ongeschiktheid enkel vermijden door terug te gaan werken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”