op werk aangereden

@2018nuverder
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

op werk aangereden

#1 , 30 jun 2019 15:21

Vorig jaar aangereden door hefttruck op het werk, chauffeur had grote bakken voor op staan en zag me niet. Links aangereden, op rechts gevallen en nog stuk door geschoven voor hij me voor de 2e keer hoorde gillen. Om lang verhaal kort te maken. Kon me eerst helemaal niet meer bewegen, overal pijn. Toen ik weer wat bewegen kon, met veel pijn, nekpijn en duizelig. Collega wou ambulance bellen, dit mocht niet. Ik werd door 2 bhv- ers op een stoel gezet. Moest tussen hun in naar de kantine lopen wat gigantisch pijn deed. Ik mocht niet naar huis gebracht worden, moest zelf naar huis rijden wat onverandwoordlijk was. Thuis wel gelijk huisarts gebeld. Nu zeggen ze, je bent zelf naar huis gereden het was geen arbeidsongeval. Arboarts zei gelijk is arbeidsongeval Arboartsen geven aan dat het tijd nodig heeft en geven beperking door. Daar worden ze op het werk steeds heel boos over. Inmiddels is rechts zover hersteld, dat ik met een steunkous weinig pijn meer heb. Links van knie tot onderrug blijft probleem, lopen moet met kruk anders kom ik niet ver. auto rijden is een straf, veel pijn. Staan is ook probleem. De laatste keer bij de arboarts vertelde hij me dat ze hem opdrachten hadden gegeven die hij mij moest geven. Daar ging hij niet in mee, hij zei dat er heel wat mis is daar en hij gaat voor rechtvaardigheid. En heeft weer beperkingen genoteerd. De verstandhouding tussen de werkgever is zo verstoord op het moment, dat gaf de arboarts ook aan. Tussentijds nog veel meer gebeurd.Weer vermelden ze naar hem toe dat het geen arbeidsongeval was. Hij zegt van wel.
Ik wil bij die werkgever weg, ondanks dat ik in de ziektewet zit. Het vertrouwen is helemaal, ze zoeken van alles tegen mij en liegen. Ik loop bij GGZ, allemaal stress. Hoe kom ik daar weg. Zodat ik zonder stress verder aan mijn herstel kan werken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 30 jun 2019 16:34

Als je onmiddellijk aangifte van arbeidsongeval hebt gedaan, is dit een arbeidsongeval gezien gebeurd tijdens de werkuren en op het werk. Het lijkt me best dat je je in deze laat begeleiden door je vakbond.

aldebaran
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jun 2019 16:58

Gelet op "in de ziektewet" en "arbo" (hip lettergreepwoord dat de Noorderburen gebruiken voor arbeidsomstandigheden), best begeleiding via een Nederlandse vakbond :-)

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 30 jun 2019 17:25

Aldebaran, als mijnheer in België woont, kan hij ook beroep doen op zijn Belgische vakbond. Wij hebben hier in Limburg een crack van een dienst grensarbeid, die zich perfect kan meten met zijn Nederlandse collega's. Zij werken trouwens ook nauw samen met de Nederlandse vakbonden. Let wel op dat de wetgeving op arbeidsongevallen in Nederland grondig verschilt met de Belgische.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 30 jun 2019 18:12

Belgie of Nederland

het weigeren van hulp aan een persoon in nood is in beide landen strafbaar

het niet bellen van profesionele hulp (ziekenwagen) lijkt mij al voldoende

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 30 jun 2019 18:34

En in België ook nog een zaak voor de arbeidsauditeur dus politie tussenkomst.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 30 jun 2019 19:37

En in België ook nog een zaak voor de arbeidsauditeur dus politie tussenkomst.
Inderdaad, was ik ook aan het denken.
Indien u een Belgische onderdaan bent best even naar het arbeidsauditoriaat bellen en uw verhaal doen. Met zulke verhalen lachen ze daar niet.

Mathieu Rutten

#8 , 30 jun 2019 20:22

Om alle onnodige discussie en uitwijdingen te vermijden:
- waar woont u?
- werkt u in Nederland en valt u onder de Nederlandse sociale zekerheid?
- heeft dit ongeval zich voorgedaan op Nederlands grondgebied?
- bij de Nederlandse werkgever zelf of in opdracht van de Nederlandse werkgever

Voor meer info:

https://www.inspectieszw.nl/melden/arbeidsongeval

Gaat het om een arbeidsongeval naar Nederlands recht, dan stel ik voor dat u de vraag stelt op een Nederlands forum.


Terug naar “Arbeidsongevallen”