Arbeidsongeval in 1999, nooit onderzocht op invaliditeit

SyVe
Topic Starter

Arbeidsongeval in 1999, nooit onderzocht op invaliditeit

#1 , 10 jun 2008 15:39

Al een tijdje zit ik te piekeren over een oud arbeidsongeval (van 1999) dat destijds bij Apra verzekerd was.
Wat is er toen gebeurd?
Bij mijn toenmalige werkgever is mijn rechterwijsvinger toen vastgeraakt in een machine die automatisch ringen in vlaggen slaat.
Gevolg: vingertop (ongeveer 1 cm) weg en 3 maanden volledig werkombekwaam.
Mijn kosten van dat ongeval zijn heel correct vergoed geweest en verder heb ik daar geen aandacht meer aan besteed.
Nu is het echter zo dat mensen me terloops meer en meer de vraag stellen hoeveel percentage invaliditeit ik heb sinds dat ongeval.
Alhoewel ik zichtbaar gehinderd word in mijn dagelijkse handelingen door dat ongeval, is er nooit onderzoek gebeurd omtrent blijvende invaliditeit en ik begin me af te vragen hoe dat komt.
Destijds zijn mijn verwondingen naar behoren behandeld geweest in een ziekenhuis in maar toen na enkele maanden de verzorging ten einde was, heb ik daar nooit nog iets van vernomen.
Is dat normaal of moest ik daar destijds zelf stappen voor ondernomen hebben?
Zou het eventueel alsnog mogelijk zijn dat dossier te heropenen en zo ja, tot wie moet ik me daarvoor richten?
Kunt iemand me verder helpen, a.u.b.?
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 10 aug 2008 04:53

Daar er een ledemaat ontbreekt, is je dossier nooit gesloten geweest en kan je dit dus gemakkelijk zelf bij de verzekering gaan inkijken.
Dit is trouwens je volste recht.

En je kan steeds naar de arbeidsrechtbank gaan met je dossier om te laten uitzoeken of je corect ben behandeld en uitbetaalt geweest.

Het is namelijk best mogelijk dat je dossier een hangend dossier is, zoals er vele zijn bij de verzekeringen. Dossiers van mensen met een klein %economische invaliditeit, waarvan de verzekeringen toch weten dat deze mensen geen acht slagen op hun rechten voor dit %

SyVe
Topic Starter

#3 , 19 aug 2008 10:17

Bedankt voor uw reactie.
Intussen heb ik per e-mail de betreffende verzekering gecontacteerd, waarop ik een brief ontvangen heb met in bijlage een kopie van een aangetekend schrijven dat mij zou toegestuurd zijn eind 1999.
Op die kopie staat vermeld dat ze het dossier zonder gevolg afsluiten en dat ik binnen een tijdspanne van 3 jaar bezwaar kan aantekenen...
Bij mijn weten heb ik nooit een aangetekend schrijven van hen ontvangen.
Sowieso heb ik nooit getekend voor die ontvangst.
Is die brief dan verloren gegaan?
Valt zoiets na al die jaren nog te achterhalen?
Ik blijf het bizar vinden dat ik nooit door een controlearts gecontacteerd geweest ben en dat enkel mijn loonverlies gecompenseerd werd.
Na het lezen van hun brief ben ik geneigd te denken dat ik met mijn rug tegen de muur sta en dat ik verder geen actie kan ondernemen.
Is er iemand die me nog iets kan aanraden in deze kwestie?

Alvast bedankt!

Reclame

evgoeth

#4 , 12 sep 2008 16:51

Een kopie van een aangetekend schrijven, ok.

Maar is er een bewijsje dat die brief ook daadwerkelijk aangetekend verzonden is?
Dat wil zeggen : het bonneke dat bij de Post afgestempeld moest worden?

Ik kan ook nu direct een brief opmaken en die dateren in 1999 en daar eender wat op zetten ...

Als dat bonneke er effectief wel is weet ik wel niet wat doen ...

Terug naar “Arbeidsongevallen”