arbeidsongeschiktheid na werkongeval

YUKI88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

arbeidsongeschiktheid na werkongeval

#1 , 25 mar 2019 15:21

Ik ben al 5 maanden thuis na werkongeval.
Al op de eerste controle bij de verzekeringsgeneesheer was ze niet content dat ik thuis zit, dat ze er geen reden zie om thuis te blijven met mijn letsels.
De huisarts en arbeidsgeneesheer vond me niet geschikt om werk te hervatten.

Vorige week heb ik werk hervat voltijds, een al van de dag 1 had ik veel last, was nog niet 100% genezen. Na week werken heb de arbeidsgeneesheer me terug thuis gestuurd. Nu moet ben ik dringen opgeroepen terug bij verzekering van het werk bij de arts. Mijn vraag is kan de dokter van de verzekering van werk me terug laten werken in tegenspraak van arbeidsgeneesheer? wat zijn de gevolgen? Fysiek kan ik echt niet aan, heb geprobeerd te werken, maar mijn arts zei dat het was dus nog te snel te gaan werken en ben overbelast.

Graag wat meer informatie.

Alvast Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 25 mar 2019 20:31

Nee, dat kan deze niet.
Deze kan enkel de uitkeringen stopzetten.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 25 mar 2019 21:37

"Deze kan enkel de uitkeringen stopzetten."

Als die dat doet, kan je eventueel de "ziekenkas" laten betalen ( zal wel een lager bedrag zijn), indien je het later van de verzekering wint, betaalt de vezekering het ontbrekend bedrag aan jou en de rest aan de ziekenkas
Uiteraard kan dit enkel als de adviserend arts van het ziekenfonds het erkent

Reclame

Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mar 2019 21:47

Beste

Indien u dit mogelijk acht kan u ook een re-integratie traject aanvragen, waarin gezocht kan worden naar aangepast werk in functie van uw huidige toestand.

http://www.lexalert.be/nl/article/proce ... tietraject

SabinneSteckmachine
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 apr 2019 23:25

Je vind hier direct de volledig uitleg :
http://vlaamspatientenplatform.be/uploa ... eiswie.pdf vanaf
pagina 15. Succes !

Terug naar “Arbeidsongevallen”