Vooreerst iedereen een gezond 2025 gewenst !
Mijn vraag gaat over een arbeidsongeval hieronder en kan ik alsnog verhaal doen bij de arbeidsrechtbank?
- 30/11/21 - vroeg in de ochtend fiets ik op weg naar het werk en glij uit over een ijsplek. Er is niemand bij betrokken en ga over kop helaas zonder helm ! Ik heb nekklachten en denk een prop te hebben in mijn linkeroor met een zacht gesuis.
- 03/12/21: Ik blijf fulltime werken en ga naar de dokter
- 24/12/21: mijn huisarts bevestigt dat ik tinnitus heb ( ik volg kine + chiropractor + afspraak NKO arts)
- 05/01/22: KBC verzekering erkent arbeidsongeval
- medische expertise van KBC volgt
- ik mag tinnitusbehandeling UZ Leuven starten maar ik werk fulltime verder en probeer zelf het oorgeruis een plaats te geven, het leek me heilzamer mijn aandacht daar niet teveel aan te schenken en bij mij lost alles zichzelf op (helaas denk ik nu).
- 29/03/22: korte periode arbeidsongeschikt door tinnitus ( dit attest heb ik niet doorgestuurd naar verzekering)
- ik blijf fulltime werken en voel me weerbaar genoeg om te blijven negeren wat ik hoor in mijn linkeroor maar het is heel moeizaam geworden
- 07/10/24: ik start tinnitustraject in UZ Leuven en contacteer KBC verzekeringen
- de psycholoog beschrijft me als een doorzetter maar ik loop nu vast
- ik heb sinds 2021 continu oorsuizen dag en nacht en dat weegt uiteindelijk door met niet goed slapen etc.
- 11/12/24 : laatste geneeskundig onderzoek van de medische expert KBC verzekeringen
- 16/12/24 : brief KBC - volledige genezing en tinnitus staat niet in verband met ongeval. Dit is volstrekt onwaar, ik heb dit voor de rest van mijn leven.
- 24/12/24 : in een mail naar KBC heb ik laten weten dat ik niet akkoord ben met de beslissing ' genezing '.
- ik ben fulltime blijven werken en helaas had ik vroeger arbeidsongeschikt geweest, dan had het beeld duidelijk geweest voor de verzekering. Blijven werken tot ik tegen de muur aanloop.. de aard van mijn persoonlijkheid.
De verjaringstermijn van drie jaar is verstreken en besef nu dat ik geen aangetekende brief geschreven heb voor de termijn te ' stuiten '. In principe ben ik 10% arbeidsongeschikt voor de rest van mijn leven...
Kan ik alsnog verhaal doen via een advocaat voor de arbeidsrechtbank na de recentelijke expertise van KBC op 11/12/24 ?
Alvast bedankt voor je reactie.
Patricia