Kan men bezwaar aanteken tegen een beslissing arbeidsongevallen welke reeds in beroep is bevestigd!

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 47

Kan men bezwaar aanteken tegen een beslissing arbeidsongevallen welke reeds in beroep is bevestigd!

#1 , 03 jun 2024 13:21

Geachte,

Mijn arbeidsongeval is in voorgekomen en men heeft mij 15% erkend.
Hiertegen is beroep aangetekend maar nu volgt het beroepshof de eerste uitspraak
Ze blijven steeds uitgaan van een aangiften welke is gedaan door de werkgever.
Ondanks de medische bewijzen van ongeval verloop
Ondanks de aangiften eerste hulp waar letterlijk in staat dat het ongeval anders is gebeurd dan dat welke de werkgever aangeeft!
De gerechtsdokter is steeds ondanks de weerleging blijven uitgaan van de aangiften werkgever
Er zijn duidelijke medische attesten die worden genegeerd
Verder is er ook nog mijn vraag aan de werkgever achter adressen voor de getuigenissen van de getuigen.
Dit is mij altijd geweigerd
Zelf toen ik dit ging aangeven bij de politie deze melden mij dat dit niet hun bevoegdheid was daar het ongeval is gebeurd in prive.
Tevens werd dit gemeld bij de aangiften van mij aan de verzekering
En aan de gerechtsdeskundige dokter
Echter noot zijn deze personen verhoord geweest.
Bijkomen is dat hij zegt wat nog mogelijk is word door 2 erkende medische keuringsorganisatie gemeld dat het gene wat deze Vermeld als nog te ondernemen zij nooit zullen goedkeuren als keuringsorganisatie waarbij je moet verschijnen om dit werk te ondernemen
Ze zullen met de medicatie en pijn bestrijdende voorschriften welke dan wel worden aanvaard ten gevolgen van het arbeidsongeval en erkend door de gerechts onderzoeksdokter, nooit mij een medische schifting geven.
Toch meld hij dat vrachtwagen bestuurder als mogelijk beroep
Kan men hier tegen nog ergens in beroep gaan
Raad van state is geen oplossing daar deze zich enkel uitspreken over procedure fouten
Misschien eerste aanleg tegen de onderzoeksdokter?
Wie weet wat men tegen dit vonis nog kan ondernemen :(

Marcus Aurelius
Berichten: 3885
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2024 22:07

De enige mogelijkheid is cassatie aantekenen. Let wel op de beroepstermijnen.
Neem contact op met uw vakbond, begin hier zeker niet zelf aan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38860

#3 , 04 jul 2024 23:28

Raar,
Officieren van politie zijn
Officier van gerechtelijke politie
Officier van bestuurlijke politie
Hulpofficier van de Procureur des Konings, de Arbeidsauditeur en (de Krijgsauditeur)

Hoofdinspecteurs van politie zijn
Officieren van gerechtelijke politie
Agent van bestuurlijke politie
Hulpofficier van de Procureur des Konings, de Arbeidsauditeur en (de Krijgsauditeur)

Agenten van politie zijn
Agent van gerechtelijke politie
Agent van bestuurlijke politie

De procureur - Generaal is zowel het hoofd van het parket generaal als van het auditoiaat generaal
Wel de wet over douane maar daar staat zeer duidelijk de bevoegdheid van OGP /HPK
https://etaamb.openjustice.be/nl/wet-va ... 03277.html

en
https://www.om-mp.be/nl/uw-om/arbeidsau ... e-opdracht

en gezien officieren van politie en de hoofdinspecteurs hulpofficieren zijn van de arbeidsauditeur kunnen die dus alle zaken die gemeld worden in een PV gieten en doorsturen naar de arbeidsauditeur == het OM bij de arbeidsrechtbank

Vraag is wel of uw zaak nog onder hun bevoegdheid valt gezien tijdsverloop....

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3885
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2024 15:34

Een arbeidsongeval wordt aangegeven aan de werkgever en niet aan de politie. De politie doet enkel vaststellingen als het om een verkeersongeval gaat en als er een pv moet opgemaakt worden wegens gevaarlijke toestanden gecreëerd in arbeidsverband of een "objectieve" vaststelling van de feite.

De aangifte op zich moet gebeuren bij de werkgever en hij bepaalt of dit tijdens de uren is gebeurd en arbeidsgerelateerd is samen met de verzekeringsmaatschappij. Als er is vastgesteld en via gerecht bevestigd is dat het om een arbeidsongeval gaat is enkel de graad van arbeidsongeschiktheid die al dan niet betwist wordt en de kosten hieraan verbonden.

Ik weet eigenlijk niet wat u beoogt. Misschien toch wat duidelijker zijn. Zoals ik al schreef, wendt u tot uw vakbond.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Arbeidsongevallen”