Wat is: vergoeding extra-wettelijk gedeelte?

surviver
Topic Starter

Wat is: vergoeding extra-wettelijk gedeelte?

#1 , 20 dec 2009 14:57

Ik heb 3 % blijvende arbeidsongeschiktheid nav een arbeidsongeval gekregen. Ik heb van de arbeidsongevallen verzekering een brief ontvangen dat ik bovenop het wettelijke gedeelte (uitbetaling jaarlijks in december 364,98 Euro) nog een extra-wettelijk gedeelte ontvang van 22,19 Euro. Wat bedoelen zij met bovenwettelijke gedeelte?
In de brief staat het volgende: " De bedragen die worden toegekend als bovenwettelijke vergoeding voor uw invaliditeit zijn zo laag (22,19)dat wij de handhaving ervan in de vorm ve rente niet verantwoord achten. In uw eigen belang en ter vereenvoudiging van ons beheer, menen wij er goed aan te doen u de vereffening in kapitaal voor te stellen." Dan zit bij de brief een document met opschrift "Kwijting" met een tabel van berekeningen met als besluit bedrag vh kapitaal 462,41 Euro.

Dus ik krijg de jaarlijkse rente van 364,98 Euro en als ik akkoord
ben éénmaal 426,41 Euro? Doe ik er goed aan die uitkering in kapitaal van 426,41 te aanvaarden?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding